Polestar Automotive Holding UK Plc отписа 739 млн. долара за един от своите SUV модели поради по-високите американски мита и слабото търсене на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.
Непаричните разходи за обезценка на модела Polestar 3, свързани с по-високите американски мита върху вноса на части и по-широкия натиск върху цените на електрическите превозни средства, допринасят за по-широката нетна загуба за второто тримесечие от 1,03 млрд. долара спрямо 268 млн. долара отрицателен резултат година по-рано, изтъква шведската автомобилна компания.
Приходите на Polestar се увеличават с 37% до 791 млн. долара на годишна база.
Компанията загуби по-голямата част от пазарната си стойност, откакто беше отделена от Volvo Car AB през 2022 г. и листната на Nasdaq. Главният изпълнителен директор Михаел Лохшелер беше привлечен миналата година, залагайки на план за преструктуриране, който включва продажба на повече автомобили чрез дилърства и намаляване на присъствието в Китай. Производителят обаче се сблъсква със слабо търсене, ескалиращи търговски търкания и засилена конкуренция.
Компанията, която отмени прогнозата си за 2025 г., все още се стреми към годишен ръст на обема на продажбите на дребно от 35% до 2027 г. Тя също така търси по-нататъшно сътрудничество, особено с Volvo, който също е контролиран от китайския милиардер Ли Шуфу чрез групата Geely.
През юни основателят на Geely инжектира 200 млн. долара в Polestar, но компанията все още търси ново финансиране чрез собствен капитал и дълг.
Polestar „прави правилните неща на труден пазар“, като се опитва да увеличи продажбите и да намали разходите, изтъква Лохшелер. Производителят залага на нови модели, за да осигури тласък на растежа, включително Polestar 5 grand tourer, който ще дебютира на автомобилното изложение в Мюнхен следващата седмица.
Въпреки че Polestar се опитва да се разшири както на американския, така и на китайския пазар, автомобилите ѝ са приети много по-добре в Европа, която представлява лъвския пай от продажбите на компанията.
В началото на юли Polestar обяви, че ще произвежда своя SUV Polestar 7 в завод на Volvo в Словакия, за да сведе до минимум излагането си на търговските бариери.
Митата засягат Polestar по-тежко от повечето европейски автомобилни производители, тъй като по-голяма част от автомобилите ѝ се произвеждат в Китай.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа