IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Polestar отписва 739 млн. долара заради американските мита и охладеното търсене

Компанията отчете по-широката нетна загуба за второто тримесечие от 1,03 млрд. долара, въпреки че приходите ѝ се увеличават с 37% до 791 млн. долара

15:51 | 03.09.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Polestar Automotive Holding UK Plc отписа 739 млн. долара за един от своите SUV модели поради по-високите американски мита и слабото търсене на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.

Непаричните разходи за обезценка на модела Polestar 3, свързани с по-високите американски мита върху вноса на части и по-широкия натиск върху цените на електрическите превозни средства, допринасят за по-широката нетна загуба за второто тримесечие от 1,03 млрд. долара спрямо 268 млн. долара отрицателен резултат година по-рано, изтъква шведската автомобилна компания.

Приходите на Polestar се увеличават с 37% до 791 млн. долара на годишна база.

Компанията загуби по-голямата част от пазарната си стойност, откакто беше отделена от Volvo Car AB през 2022 г. и листната на Nasdaq. Главният изпълнителен директор Михаел Лохшелер беше привлечен миналата година, залагайки на план за преструктуриране, който включва продажба на повече автомобили чрез дилърства и намаляване на присъствието в Китай. Производителят обаче се сблъсква със слабо търсене, ескалиращи търговски търкания и засилена конкуренция.

Компанията, която отмени прогнозата си за 2025 г., все още се стреми към годишен ръст на обема на продажбите на дребно от 35% до 2027 г. Тя също така търси по-нататъшно сътрудничество, особено с Volvo, който също е контролиран от китайския милиардер Ли Шуфу чрез групата Geely.

През юни основателят на Geely инжектира 200 млн. долара в Polestar, но компанията все още търси ново финансиране чрез собствен капитал и дълг. 

Polestar „прави правилните неща на труден пазар“, като се опитва да увеличи продажбите и да намали разходите, изтъква Лохшелер. Производителят залага на нови модели, за да осигури тласък на растежа, включително Polestar 5 grand tourer, който ще дебютира на автомобилното изложение в Мюнхен следващата седмица.

Въпреки че Polestar се опитва да се разшири както на американския, така и на китайския пазар, автомобилите ѝ са приети много по-добре в Европа, която представлява лъвския пай от продажбите на компанията.

В началото на юли Polestar обяви, че ще произвежда своя SUV Polestar 7 в завод на Volvo в Словакия, за да сведе до минимум излагането си на търговските бариери.

Митата засягат Polestar по-тежко от повечето европейски автомобилни производители, тъй като по-голяма част от автомобилите ѝ се произвеждат в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:51 | 03.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още