Шведският автомобилен производител Volvo Car, част от китайската група Zhejiang Geely Holding Group Co., предоставя повече власт на своите ръководители в Китай, тъй като компанията се стреми да увеличи продажбите на силно конкурентния местен пазар, съобщава Bloomberg.
Промяната в модела на управление ще позволи на местните екипи по-добре да адаптират производството, продуктовите и технологичните разработки, за да отговорят на изискванията на китайския пазар.
Джу Лин е назначен за ръководител на дейността на Volvo в рамките на Азиатско-Тихоокеанския регион. Преди това работи като вицепрезидент на Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd., марката премиум електрически превозни средства, която Geely придоби.
Китайският пазар е важен за Volvo и „има уникални характеристики и потребителски предпочитания, които изискват по-регионален подход и способност за по-бърза адаптация“, изтъква концернът.
Подобно на други големи автомобилни производители, Volvo беше силно засегната от митата на президента на САЩ Доналд Тръмп. Но тъй като разполага с производствени бази в Китай, компанията се сблъска и с митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в страната електромобили. Предизвикателствата накараха Volvo да промени дейността си и компанията премести производството към заводи в Южна Каролина в САЩ и Белгия.
Автомобилният производител заяви, че китайското звено ще продължи да се отчита пред централата и че няма промени в настоящата корпоративна структура или собственост.
Продажбите на Volvo в Китай спадат с 8% през първите седем месеца на годината, показват данни на Китайския център за автомобилни технологии и изследвания, като глобалните доставки се свиват с 10% през същия период.
Автомобилният производител започна мащабна програма за подобряване на ефективността на стойност 18 млрд. крони (1,9 млрд. долара), тъй като страда от продължаващото търговско напрежение и нестабилното търсене на електромобили. Компанията съкращава около 7% от глобалната си работна сила, или приблизително 3000 позиции, за да намали разходите и да защити своята рентабилност. Съкращенията в Китай засягат най-вече персонала в научноизследователския и развоен център на Volvo в Шанхай.
Промените в китайското ръководство се случват в момент, когато Geely Group извършва консолидация на своя бизнес. След продължила повече от десетилетие амбициозна експанзия на групата, включително придобиването на Volvo, основателят Ли Шуфу рационализира разрастващата се автомобилна империя, за да се конкурира по-добре с компании като BYD Co. Това включва сливането на Zeekr и Lynk&Co с Geely Automobile Holdings Ltd., листнатото на хонконгската борса подразделение на групата.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони