Шведският автомобилен производител Volvo Car, част от китайската група Zhejiang Geely Holding Group Co., предоставя повече власт на своите ръководители в Китай, тъй като компанията се стреми да увеличи продажбите на силно конкурентния местен пазар, съобщава Bloomberg.
Промяната в модела на управление ще позволи на местните екипи по-добре да адаптират производството, продуктовите и технологичните разработки, за да отговорят на изискванията на китайския пазар.
Джу Лин е назначен за ръководител на дейността на Volvo в рамките на Азиатско-Тихоокеанския регион. Преди това работи като вицепрезидент на Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd., марката премиум електрически превозни средства, която Geely придоби.
Китайският пазар е важен за Volvo и „има уникални характеристики и потребителски предпочитания, които изискват по-регионален подход и способност за по-бърза адаптация“, изтъква концернът.
Подобно на други големи автомобилни производители, Volvo беше силно засегната от митата на президента на САЩ Доналд Тръмп. Но тъй като разполага с производствени бази в Китай, компанията се сблъска и с митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в страната електромобили. Предизвикателствата накараха Volvo да промени дейността си и компанията премести производството към заводи в Южна Каролина в САЩ и Белгия.
Автомобилният производител заяви, че китайското звено ще продължи да се отчита пред централата и че няма промени в настоящата корпоративна структура или собственост.
Продажбите на Volvo в Китай спадат с 8% през първите седем месеца на годината, показват данни на Китайския център за автомобилни технологии и изследвания, като глобалните доставки се свиват с 10% през същия период.
Автомобилният производител започна мащабна програма за подобряване на ефективността на стойност 18 млрд. крони (1,9 млрд. долара), тъй като страда от продължаващото търговско напрежение и нестабилното търсене на електромобили. Компанията съкращава около 7% от глобалната си работна сила, или приблизително 3000 позиции, за да намали разходите и да защити своята рентабилност. Съкращенията в Китай засягат най-вече персонала в научноизследователския и развоен център на Volvo в Шанхай.
Промените в китайското ръководство се случват в момент, когато Geely Group извършва консолидация на своя бизнес. След продължила повече от десетилетие амбициозна експанзия на групата, включително придобиването на Volvo, основателят Ли Шуфу рационализира разрастващата се автомобилна империя, за да се конкурира по-добре с компании като BYD Co. Това включва сливането на Zeekr и Lynk&Co с Geely Automobile Holdings Ltd., листнатото на хонконгската борса подразделение на групата.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента