IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Китайската Dongfeng започва преструктуриране, за да напредне на пазара на електромобили

Групата ще листне своята марка луксозни превозни средства Voyah, което ще осигури оценка на последната до 5,8 млрд. долара

12:52 | 25.08.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Листнатите на борсата в Хонконг акции на Dongfeng Motor Group Co. записаха нанй-големия си ценови ръст за последните шест месеца, след като китайският автомобилен производител обяви планове за преструктуриране, които ще го пренасочат към пазара на електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.

Цената на акциите на Dongfeng се повиши с 69% в края на редовната търговия в Хонконг, като това е най-големият ръст от февруари насам.

Преструктурирането, обявено в края на миналата седмица, включва изтегляне на акциите на компанията от Хонконг и ново листване на марката луксозни автомобили Voyah. Dongfeng посочва, че сделката е с теоретична стойност от 10,85 хонконгски долара на акция.

Реорганизацията започва, след като през март Пекин сигнализира, че консолидацията сред китайските държавни автомобилни производители би помогнала за повишаване на конкурентоспособността. Dongfeng, наред с Chongqing Changan Automobile Co. и China FAW Group, не успяха да реагират навреме на бързия възход на китайската автомобилна индустрия към електромобили, изоставайки от играчи като BYD.

Половината от продажбите на автомобили на Dongfeng през първите седем месеца на тази година са генерирани чрез съвместните ѝ предприятия с японските Honda Motor Co. и Nissan Motor Co.

„Тази подготвяна сделка очевидно е ход, при който китайското правителство, както и ръководството на Dongfeng Motor, се стремят да отключат скритата стойност на компанията“, пишат в бележка анализатори на JPMorgan Chase.

Марката Voyah беше създадена през 2020 г. и въпреки че представлява само около 7% от доставките на Dongfeng, тя отбеляза бърз растеж на продажбите - увеличение с 86% през първите седем месеца на тази година до 66 680 превозни средства. Съвместното предприятие с Honda междувременно достави 173 373 автомобила, което е спад от 31% на годишна база.

Според Citigroup Inc. обемът на продажбите на Voyah може да достигне 150 хил. автомобила тази година и да се увеличи до 260 хил. броя догодина.

Преструктурирането ще осигури на Voyah оценка от 36,8 млрд. юана (5,1 млрд. долара) до 41,88 млрд. юана (5,8 млрд. долара), пишат анализатори на Morgan Stanley.

Освен фокуса върху електрическите превозни средства, Dongfeng продава своя 50% дял в съвместно предприятие с Honda, базирано в Гуанджоу, което има активи на стойност около 5,4 млрд. юана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:53 | 25.08.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още