Листнатите на борсата в Хонконг акции на Dongfeng Motor Group Co. записаха нанй-големия си ценови ръст за последните шест месеца, след като китайският автомобилен производител обяви планове за преструктуриране, които ще го пренасочат към пазара на електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
Цената на акциите на Dongfeng се повиши с 69% в края на редовната търговия в Хонконг, като това е най-големият ръст от февруари насам.
Преструктурирането, обявено в края на миналата седмица, включва изтегляне на акциите на компанията от Хонконг и ново листване на марката луксозни автомобили Voyah. Dongfeng посочва, че сделката е с теоретична стойност от 10,85 хонконгски долара на акция.
Реорганизацията започва, след като през март Пекин сигнализира, че консолидацията сред китайските държавни автомобилни производители би помогнала за повишаване на конкурентоспособността. Dongfeng, наред с Chongqing Changan Automobile Co. и China FAW Group, не успяха да реагират навреме на бързия възход на китайската автомобилна индустрия към електромобили, изоставайки от играчи като BYD.
Половината от продажбите на автомобили на Dongfeng през първите седем месеца на тази година са генерирани чрез съвместните ѝ предприятия с японските Honda Motor Co. и Nissan Motor Co.
„Тази подготвяна сделка очевидно е ход, при който китайското правителство, както и ръководството на Dongfeng Motor, се стремят да отключат скритата стойност на компанията“, пишат в бележка анализатори на JPMorgan Chase.
Марката Voyah беше създадена през 2020 г. и въпреки че представлява само около 7% от доставките на Dongfeng, тя отбеляза бърз растеж на продажбите - увеличение с 86% през първите седем месеца на тази година до 66 680 превозни средства. Съвместното предприятие с Honda междувременно достави 173 373 автомобила, което е спад от 31% на годишна база.
Според Citigroup Inc. обемът на продажбите на Voyah може да достигне 150 хил. автомобила тази година и да се увеличи до 260 хил. броя догодина.
Преструктурирането ще осигури на Voyah оценка от 36,8 млрд. юана (5,1 млрд. долара) до 41,88 млрд. юана (5,8 млрд. долара), пишат анализатори на Morgan Stanley.
Освен фокуса върху електрическите превозни средства, Dongfeng продава своя 50% дял в съвместно предприятие с Honda, базирано в Гуанджоу, което има активи на стойност около 5,4 млрд. юана.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ