Американските мита върху вноса на автомобили от Германия и други страни от Европейския съюз (ЕС) ще бъдат понижени до 15% със задна дата, считано от 1 август. Европейският комисар по търговията Марош Шефчович обяви, че блокът ще изпълни необходимите условия по сделката с Вашингтон.
„Мисля, че това е добра новина за автомобилната индустрия“, заяви Шефчович, цитиран от германското издание Welt.
Актуалното ниво на митото върху вноса на автомобили от ЕС за САЩ, е 27,5%.
Малко преди това двете страни публикуваха съвместно изявление, основано на търговските споразумения, постигнати в Шотландия от председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен и президента на САЩ Доналд Тръмп. В него се предвижда, че САЩ ще намалят митата върху вносните автомобили със задна дата от началото на този месец, веднага щом ЕС от своя страна започне законодателния процес за понижаване на търговските бариери за определени американски продукти.
След срещата между Тръмп и Фон дер Лайен на 27 юли, автомобилните производители от ЕС останаха разочаровани от липсата на реално намаляване на митата, тъй като техните превозни средства първоначално не бяха обхванати от разпоредбите за ново базово мито от 15 процента.
Според ЕК обаче това вече ще се промени.
ЕС се ангажира да закупи от САЩ енергоносители на стойност 750 млрд. долара до края на мандата на Тръмп. Според предишни изявления на Фон дер Лайен, блокът ще заложи на покупките на втечнен природен газ (LNG), петрол и ядрено гориво от САЩ, за да запълни празнините, които възникнаха след мащабното загърбване на руския газ след началото на инвазията на Москва в Украйна.
Освен това ЕС обеща на Тръмп да инвестира допълнителни 600 млрд. долара в САЩ през следващите години.
Все пак съвместната декларация не е правно обвързваща. ЕС се опасява, че Тръмп едностранно ще увеличи отново митата, ако споразуменията не бъдат приложени.
ЕС прие сделката, тъй като беше застрашен от пълномащабна търговска война от Тръмп и покачване на базовото мито до 30%, считано от 1 август. Държавите членки искаха да предотвратят тази ескалация, тъй като тя би застрашила допълнително търговията и работните места, поне в краткосрочен план.
„Искам да поясня, че алтернативата, търговска война с изключително високи мита и политическа ескалация, не помага на никого“, посочва Шефчович при представянето на декларацията. „Този конфликт би навредил на компании от двете страни на Атлантика“, категоричен е той.
Според Welt, ако ЕС не е токова силно зависим от САЩ по отношение на отбраната, вероятно блокът нямаше да приеме сделката. В икономически план ЕС, където живеят приблизително 450 милиона души в 27 държави, е реална пазарна сила, която би могла сериозно да повлияе на САЩ в евентуален търговски конфликт, добавя германското издание.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа