IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

BYD понижава целта за годишните продажби заради охладеното търсене

Компанията сега очаква да достави 4,6 млн. автомобила през годината, което е с 16% по-малко от предишната оценка

14:16 | 04.09.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на електрически превозни средства BYD Co. коригира надолу целта си за продажбите за цялата година, тъй като интензивната конкуренция в Китай засяга рентабилността на компанията, съобщава Ройтерс.

Най-голямата марка електромобили по обем на продажбите в света сега очаква да достави 4,6 млн. превозни средства през годината, което е с 16% по-малко от предишната оценка за продажбата на 5,5 млн. превозни средства.

Ревизията показва, че дори водещите пазарни играчи не са в безопасност в Китай, където продължава да бушува ценова война. Базираната в Шънджън компания отчете 30% спад на тримесечната печалба миналата седмица, като доставките за юли и август остават до голяма степен без промяна спрямо същия период на миналата година.

BYD е засегната и от мерките на Пекин срещу агресивното предлагане на ценови отстъпки – метод, който ѝ помогна да запази пазарния си дял през последните години.

Акциите на компанията, листнати на Хонконгската фондова борса, поевтиняват с 3% в края на редовната търговия.

Анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакват BYD да достави 4,5 млн. превозни средства през 2025 г.

„По-скромната цел до голяма степен е в съответствие с очакванията на трейдърите и би трябвало да е постижима“, коментира Юнис Лий, старши анализатор в Sanford C Bernstein.

Въпреки че новата годишна цел може да е по-постижима за BYD, през останалата част от годината не се очаква голяма промяна в пазарната обстановка. Автомобилният производител вече навлиза в пиковия сезон на продажбите през септември и октомври, където няма да разчита на отстъпки, които да му помогнат да се предпази от конкурентите, които предлагат елегантни, технологично ориентирани модели на подобни ценови нива.

BYD все още е най-популярната марка електрически превозни средства в Китай. Но достъпните модели на компании като Geely Automobile Holdings Ltd. и Xpeng Inc., ограничават доминацията на концерна. Междувременно, предложенията на Xiaomi Corp. стават все по-популярни сред по-заможните китайци, конкурирайки се с моделите на Tesla.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:08 | 04.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още