IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Bosch планира да съкрати годишните разходи с 2,5 млрд. евро, свивайки работната сила

Групата ще търси икономии и при разходите за материали и енергия

10:27 | 16.09.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Bosch изпитва финансови затруднения от известно време. От 2023 г. насам съкращенията на работни места целят да осигурят на доставчиците на автомобилни части облекчение. Това обаче не е достатъчно. Двама мениджъри на германската група обясняват, че ще бъдат спестени още милиарди евро. Това би включвало допълнителни съкращения – включително в Германия, предава ntv.

На фона на кризата в автомобилната индустрия Bosch трябва да постигне съществени икономии. Разходите на звеното на групата за автомобилни части ще бъдат намалени с 2,5 млрд. евро годишно. Това беше обявено от ръководителя на отдела за мобилност Маркус Хайн и директора по трудовите въпроси Щефан Грош.

Компанията намалява разходите от известно време. Ръководството обаче все още не е обявило точна цел за спестяванията. Освен всичко друго, Bosch възнамерява да намали разходите за персонал. По-нататъшни съкращения на работните места ще бъдат неизбежни, изтъкват представители на групата.

„Цялата индустрия търпи всеобхватна трансформация и това е маратон. Трябва непрекъснато да се занимаваме с това как да поддържаме конкурентоспособността си“, изтъква Хайн. Предприети са важни мерки, но трябва да се направи повече. Според Грош разликата в разходите ще бъде значително намалена през следващите години и ще бъде заличена най-късно до 2030 г.

За да постигне това, групата задейства много лостове. „Ще вземем необходимите решения тази година и ще ги обсъдим с представителите на служителите“, посочва Bosch.

От края на 2023 г. групата прилага серия от програми за съкращаване на работни места – предимно в сектора на доставката на автомобилни компоненти. Хиляди работни места ще бъдат съкратени по целия свят, много от които в Германия.

Грош и Хайн оставят отворен въпроса колко допълнителни позиции са изложени на риск от съкращение. Те обаче ще се придържат към споразумението, което изключва задължителните съкращения в подразделението в Германия до края на 2027 г. Ще бъдат направени икономии, наред с други неща, при разходите за материали и енергия. Освен това се очаква производителността да се увеличи.

Работническият съвет критикува плана

Председателят на общия работнически съвет на автомобилното звено Франк Сел заяви, че те не си затварят очите пред напрегнатата ситуация. Въпреки това вече са постигнати значителни икономии при разходите.

„Следователно очакваме ръководството да предостави подробности относно този план. То трябва да обясни бъдещето на подразделението в Германия, на служителите, и да разработи решения заедно с работническите съвети“, изтъква Сел.

Кризата в автомобилната индустрия в Германия засегна особено сериозно Bosch. Все пак на автомобилното изложение в Мюнхен компанията обяви, че очаква известен растеж за своето звено за автомобилни части. Групата прогнозира ръстът на продажбите за тази година да бъде малко под 2%. Очаква се растеж въпреки стагнацията в световното производство на превозни средства, слабото търсене и забавянията в електрическата мобилност и автоматизираното шофиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:27 | 16.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още