Френският автомобилен производител Renault планира да съкрати 3000 работни места чрез доброволно напускане на персонал с помощни функции, съобщава Ройтерс, позовавайки се на публикация на L'Informe.
Съгласно план за намаляване на разходите, наречен Arrow, Renault иска да намали броя на служителите в сфери като човешки ресурси, финанси и маркетинг с 15%, което се очаква да доведе до съкращаване на около 3000 работни места в централата на автомобилния производител в Париж и на други места по света.
Renault потвърди, че обмисля съкращения на разходите, но на този етап няма данни, които да представи, тъй като все още не са взети окончателни решения.
„Предвид несигурността на автомобилния пазар и изключително конкурентната среда, потвърждаваме, че обмисляме начини за опростяване на операциите ни, ускоряване на изпълнението и оптимизиране на фиксираните ни разходи“, заяви говорител на Renault.
Към края на 2024 г. групата осигурява работа на 98 636 души по целия свят.
През юли Renault отчете нетна загуба от 11,2 млрд. евро за първото полугодие, включително обезценка от 9,3 млрд. евро относно дяловото участие в партньора Nissan Motor Co.
Без да се отчитат обезценките, нетната печалба на концерна се срина до 461 млн. евро, по-малко от една трета от нивото ѝ през предходната година, поради по-слабия пазар на търговски превозни средства, разходите, свързани с електрическите коли, и търговския натиск.
Новият главен изпълнителен директор Франсоа Провост - назначен през юли, след като Лука де Мео напусна компанията, за оглави Kering - трябва да възстанови маржовете на печалбата, да върне кредитния рейтинг на Renault до инвестиционен клас и да намери начини да помогне на концерна да се справи с въздействието на американските мита и интензивната конкуренция в лицето на китайските производители на автомобили.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 1 месец Споко, да ги пращат в България. Тук такива "кадри" ще им открият нови места за сметка на производството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар