Доставките на Stellantis за третото тримесечие са се повишили с 13% благодарение на скок в продажбите в Северна Америка, което сочи към възстановяване, след като затрудненият автомобилен производител изчерпа високите си запаси в САЩ, предава Bloomberg.
Общият брой на доставките се е увеличил до 1,3 млн. единици за тримесечието, приключило на 30 септември, съобщи производителят на Jeep в петък. Доставките в САЩ са скочили с 35% на годишна база отчасти благодарение на това, че компанията отново е въвела на пазара популярни модели като пикапа Ram 1500 с V8 двигател.
Акциите на Stellantis поскъпнаха с 2,7% в Милано след новината. Цената им все още е с около една четвърт по-ниска в сравнение с началото на годината.
Новият главен изпълнителен директор на групата Антонио Филоса предприема стъпки да изправи компанията на крака след рязък спад на пазарния дял както в САЩ, така и в Европа. Карлос Таварес, предишният главен изпълнителен директор, който напусна през декември, се стремеше да намали разходите и да повиши ефективността за сметка на новите модели. Stellantis планира да инвестира около 10 млрд. долара в САЩ, за да даде тласък на основния си източник на печалба, съобщи Bloomberg по-рано този месец.
Като част от прегледа на Филоса, Stellantis преструктурира висшето си ръководство и се отказва от някои европейски инвестиции. Новият главен изпълнителен директор преразглежда и продуктите, марките и производственото присъствие на групата преди деня на капиталовите пазари, насрочен за началото на следващата година. В Европа Stellantis притежава марки като Fiat, Maserati и Citroën.
Доставките в Европа са нараснали с 8% през третото тримесечие, подкрепени от търсенето на нови модели като Citroën C3, Opel Frontera и Fiat Grande Panda, съобщи Stellantis.
Засиленото внимание към САЩ и неотдавнашните вълни от промени в ръководството тревожат профсъюзите в Европа, където няколко завода временно спряха производството си този месец. Производството на автомобили в Stellantis в Италия е спаднало с 36% през първите девет месеца на годината, което предизвика опасения сред синдикатите за принудително затваряне на заводи в региона.
На 29 септември Stellantis потвърди прогнозата си за цялата година, докато германски производители като BMW и Porsche понижиха прогнозите си през последните седмици, отчасти поради слабите продажби в Китай.
Производителят трябва да представи данни за доставките и приходите за цялото трето тримесечие на 30 октомври.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа