Доставките на Stellantis за третото тримесечие са се повишили с 13% благодарение на скок в продажбите в Северна Америка, което сочи към възстановяване, след като затрудненият автомобилен производител изчерпа високите си запаси в САЩ, предава Bloomberg.
Общият брой на доставките се е увеличил до 1,3 млн. единици за тримесечието, приключило на 30 септември, съобщи производителят на Jeep в петък. Доставките в САЩ са скочили с 35% на годишна база отчасти благодарение на това, че компанията отново е въвела на пазара популярни модели като пикапа Ram 1500 с V8 двигател.
Акциите на Stellantis поскъпнаха с 2,7% в Милано след новината. Цената им все още е с около една четвърт по-ниска в сравнение с началото на годината.
Новият главен изпълнителен директор на групата Антонио Филоса предприема стъпки да изправи компанията на крака след рязък спад на пазарния дял както в САЩ, така и в Европа. Карлос Таварес, предишният главен изпълнителен директор, който напусна през декември, се стремеше да намали разходите и да повиши ефективността за сметка на новите модели. Stellantis планира да инвестира около 10 млрд. долара в САЩ, за да даде тласък на основния си източник на печалба, съобщи Bloomberg по-рано този месец.
Като част от прегледа на Филоса, Stellantis преструктурира висшето си ръководство и се отказва от някои европейски инвестиции. Новият главен изпълнителен директор преразглежда и продуктите, марките и производственото присъствие на групата преди деня на капиталовите пазари, насрочен за началото на следващата година. В Европа Stellantis притежава марки като Fiat, Maserati и Citroën.
Доставките в Европа са нараснали с 8% през третото тримесечие, подкрепени от търсенето на нови модели като Citroën C3, Opel Frontera и Fiat Grande Panda, съобщи Stellantis.
Засиленото внимание към САЩ и неотдавнашните вълни от промени в ръководството тревожат профсъюзите в Европа, където няколко завода временно спряха производството си този месец. Производството на автомобили в Stellantis в Италия е спаднало с 36% през първите девет месеца на годината, което предизвика опасения сред синдикатите за принудително затваряне на заводи в региона.
На 29 септември Stellantis потвърди прогнозата си за цялата година, докато германски производители като BMW и Porsche понижиха прогнозите си през последните седмици, отчасти поради слабите продажби в Китай.
Производителят трябва да представи данни за доставките и приходите за цялото трето тримесечие на 30 октомври.


Бизнесът е съгласен да има още два неработни дни около Нова година
Полицията във Варна с голям удар по контрабандните цигари
КНСБ отбелязва незначително изменение в цените на продуктите в малката потребителска кошница
След София най-високи са заплатите във Варна: Взимате ли над средното възнаграждение?
Мирчев с въпроси към Борисов за укриването на Цветан Василев
Тръмп одобри разширяване на приемните грижи
Превръща ли се Белгия в първата „наркодържава“ в Европа?
Бастиан от Delta: Колкото по-евтино е, по-малко хората го оценяват
Бастиан от Delta очаква нормализиране на трафика до дни
Финалите в Торино: Наградният фонд съответства на мащаба на събитието
Най-екстремното Bentley получи 666 конски сили
10 автомобила, които губят най-малко от стойността си
Легендарни марки страдат все повече на собствена територия
Най-мощният Golf GTI беше оценен на 54 700 евро
Защо колите нов внос от Европа гният
Желязков: Целта е след 21 ноември рафинерията да продължи дейност
Мъчителите на животни Габриела и Красимир вече са в затвора
Храна, алкохол, жилище: За какво най-често харчим пари?