Съвременните двигатели с директно впръскване на горивото са много по-вредни за екологията от по-старите мотори. Това твърди в свое изследване организацията TUV Nord.
"Въпреки намаляването на вредните емисии СО2 и повишената ефективност при използване на горивото, тези двигатели произвеждат в хиляди пъти повече частици сажди, които влияят много по-лошо на екологията и на здравето на хората, отколкото въглеродния двуокис", се казва в изследването, публикувано в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport & Environment (T&E).
Резултатите са получени след изследване на 3 автомобила - Ford Focus с 1,0-литров мотор EcoBoost, Renault Megane с 1,2-литров Energy TCe и Hyundai i40 с 1,6-литров GDI. Учените са достигнали до извода, че повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели от по-старо поколение.
От T&E са пресметнали, че всяка година от замърсяване на въздуха в ЕС умират около 455 000 души. Проблемът с изхвърлянето на твърди части от двигателите може да се разреши с поставяне на специален филтър, който струва около 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите на автомобили обаче отказват да приемат тази мярка.
Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg
Новите автомобилни двигатели - по-вредни от старите?
Въпреки намаляването на вредните емисии СО2 и повишената ефективност при използване на горивото, новите технологии отделят хиляди пъти повече частици сажди
10:49 | 26.12.13 г. 1Снимка: Hyundai
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Турция е осигурила прикритие на руски горива за 3 млрд. евро в ЕС
-
Правителството на Италия продава 2,8% от петролния гигант Eni
-
Полша преосмисля план за безлихвени ипотечни кредити насред жилищен бум
-
Nio стартира нова марка, която да се конкурира с най-успешния модел на Tesla
-
Рециклирането влезе трайно в еко решенията на бирените компании у нас
-
Дойде ли най-сетне времето на Google Glass?
-
България се нарежда на второ място в Европа по брой и дебит на минерални извори
-
Следващият финансов крах във Великобритания се задава и този път не са банките
-
Русия и Украйна в надпревара как да защитят танковете си от дронове
-
Един малък китайски електромобил заплашва автомобилната индустрия в САЩ
-
Евтините соларни панели ще охладят желанието за ядрена енергия, прогнозира експерт
-
2300 лева е средната заплата в България към март
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Правителството на Италия продава 2,8% от петролния гигант Eni
-
Българските публични компании ще могат да получат ESG рейтинг
-
Европейските пазари затвориха с ръстове в сряда заради данните за инфлацията в САЩ
-
Акционерите на "Бианор" одобриха обратното изкупуване, служителските акции и двата класа директори
-
SOFIX отстъпи с 0,33% до 846,3 пункта
-
Данните за инфлацията осигуряват положителен импулс за индексите на Wall Street*
преди 10 години Въпросът е защо отказват да поставят споменатия филтър. отговор Сигнализирай за неуместен коментар