Напълно нови и са и двигателите на модела, които са заети директно от последното VW Polo и са част от новата платформа MQB на германския концерн. Това са 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, покриващи нормите на Евро6.
Бензиновите предложения стартират с новия трицилиндров 1.0 MPI двигател, който заменя стария 1.2-литров. Новият мотор предлага 60 или 75 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 90 Нм. По-мощните бензинови версии се задвижват от 1.2-литровия TSI двигател, достъпен с 90 или 110 к.с.
Гамата от дизелови мотори е представена от само един агрегат – 1.4-литров TDI с две нива на мощност от 90 или 105 к.с., който заменя използваните преди 1.2 и 1.6 TDI.
В зависимост от версията скоростните кутии са три – 5- и 6-степенни ръчни, както и 7-степенен автоматик DSG с два съединителя.
Екипът ни изпробва две от версиите, за които се очаква да бъдат най-популярни – базовата бензинова и върховата дизелова.
Излишно е да споменаваме, че по-голямо удоволствие доставя дизеловата модификация. Тя разполага с най-висок въртящ момент, който е наличен в широк диапазон от обороти, като освен това е и най-икономична. При спокойно шофиране извън града лесно може да бъде постигнат разход от под 4 литра на 100 км, а в града – под 5 на 100. Двигателят доставя повече от прилична динамика на модела, като известно свикване изисква минималната турбо дупка, която се усеща при най-ниски обороти.
Бензиновият двигател с три цилиндъра и мощност от едва 60 к.с. също има с какво да се похвали. Да, той няма да ви залепи за седалката, но със сигурност ускорява колата по-добре отколкото предполагате. Слабата страна на мотора е доускорението по нагорнища, но поддържането на магистрална скорост му се отдава. Дори планинските шосета се изминават с лекота, стига да държите по-високи обороти, в които впрочем моторът "реве" изненадващо приятно.
Трицилиндровият двигател е създаден най-вече за градският трафик. Той се развърта сравнително бързо и доставя изненадващо добра пъргавина при по-умерена скорост. А и разходът му заслужава внимание – малко над пет на 100 в смесен цикъл.
Що се касае до шасито, то продължава да бъде неутрално - нито меко, нито прекалено твърдо. Стабилността обаче е подобрена, тъй като колата е по-ниска и по-широка от преди, а и се "обува" с по-големи джанти. Трицилиндровата версия, която изпробвахме, разполагаше с 16-инчови джанти и гуми 215/45. Комфортът също е оптимизиран, тъй като е използвана по-качествена шумоизолация за салона.
В обобщение можем да кажем, че Skoda Fabia продължава да бъде функционална и практична малка кола. Но със стил, индивидуалност и чар. Тя демонстрира самочувствие, а дава такова на своя шофьор.
Към момента все още няма ценова листа на модела за България. Неофициално обаче се твърди, че цените ще запазят старите си нива.
Още снимки вижте в Automedia.bg


Хороскоп за 10 декември 2025
Задържаха двама варненци, незаонно проникнали в автомобил
Мачовете по ТВ днес (9 декември)
Спипаха варненец с 2,3 промила зад волана по обяд
Без ток във Варна на 9 декември 2025
Ford и Renault ще произвеждат заедно евтини електромобили в Европа
Петролът записа най-големия спад от три седмици с фокус върху пренасищането
Инвеститорите в биткойн ETF на BlackRock дойдоха късно на крипто партито
Какво показват опаковките за нивото на вашия бизнес?
САЩ подкрепят плана на Ирак да прехвърли находище на "Лукойл" на американска фирма
Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват
Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW
BMW започна битка с пияните шофьори
Германия със сериозна подкрепа за електромобилите
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Хампарцумян: Сегашният кабинет няма да изкара пълен мандат
Проф. Кантарджиев: Сега е моментът да вземаме повече витамини
Синът на заместник-кмет на Харков е жестоко убит и изгорен във Виена
Средният осигурителен доход за октомври е 1879,58 лв.
"Битка след битка" с Ди Каприо и Шон Пен с 9 номинации за "Златен глобус"