Великобритания започва да разглежда нарастващия си парк от електрически автомобили едновременно като начин за създаване на работни места и за балансиране на електропреносната си мрежа, като измества транспорта в центъра на борбата за ограничаване на емисиите на парникови газове.
Премиерът Борис Джонсън призова в сряда (18 ноември) за постепенно спиране на продажбите на нови автомобили, задвижвани изцяло с бензин или с дизел, до 2030 г., съобщава Bloomberg.
Тъй като националният електроенергиен оператор National Grid Plc очаква броят на електромобилите в страната да нарасне до 30 милиона до 2040 г., енергийната и транспортната индустрия увеличават усилията си за подготовката си за трансформацията.
„Нарастващото търсене на електромобили е положителен сигнал за цялата верига на стойност при електрическите превозни средства, от операторите на зарядни станции до доставчиците на енергия, както и оказване на подкрепа на амбициите на Обединеното кралство за декарбонизация“, посочва Джейкъб Бригс, старши анализатор в Cornwall Insight.
Въпреки че бяха възприети като средство за премахване на замърсяването от градовете, политиците започват да виждат и други последици от пускането на толкова много електрически превозни средства по пътищата. В допълнение към създаването на работни места за тези, които изграждат и обслужват мрежите от зарядни станции, автомобилите могат да помогнат за осъществяване на умерени промени в захранването и търсенето, ако собствениците им се включват към мрежата, когато не шофират.
Тези ефекти върху британската икономика насърчават политиците да действат по-бързо в насърчаването на електрическите автомобили. Планът на Джонсън включва подкрепа в размер на 12 млрд. паунда за зелени индустрии, включително електромобилите. Това би поставило Великобритания пред Франция и Испания, които са си поставили краен срок за постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене до 2040 г., и в съответствие с Ирландия и Холандия, чиито планове също са с хоризонт до 2030 г. Единствената държава с по-амбициозна цел в случая е Норвегия, която планира да спре продажбите на нови конвенционални коли до 2025 г.
великобритания
Подготовката на мрежата за милиони електрически превозни средства до 2030 г. е „постижима“, споделя Алистър Филипс-Дейвис, главен изпълнителен директор на SSE Plc.
Не е ясно дали работните места, създадени около зарядните станции и другите инвестиции в инфраструктура, ще компенсират загубените такива в заводите за превозни средства и части, тъй като производството на коли с традиционни двигатели постепенно ще се прекрати.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска