Цената на електрическите превозни средства може да падне до тази на конвенционалните автомобили в рамките на само три-четири години, след което електромобилите ще стават все по-евтини, сочи проучване на BloombergNEF.
Електрическите автомобили и автобуси отдавна са придружавани от по-големи първоначални разходи от превозните средства с двигатели с вътрешно горене заради високата цена на батериите. Но пазарните анализатори смятат, че ценовата разлика ще бъде стопена, след като цената на батериите падне до 100 долара за киловатчас - преломна точка, която BloombergNEF очаква да настъпи през 2023 г.
Цената на батериите се е понижила с почти 90% през последното десетилетие, от 1100 долара за киловатчас през 2010 г. до 137 долара през 2020 г.
Проучването на BloombergNEF разкрива редица примери за батерии за електрически автобуси в Китай, чиято цена е под 100 долара за киловатчас. Средната цена за пакет батерии за електрически автобус в азиатската страна е малко по-висока – 105 долара за киловатчас.
„Само след няколко години ще станем свидетели на преломен момент относно средната цена при батериите“, посочват от BloombergNEF. Анализът показва, че дори ако цените на суровините, необходими за изграждането на батерии, да достигнат пиковите нива, наблюдавани през 2018 г., това само ще забави понижаването на средните цени с две години.
BloombergNEF прогнозира, че цените на батериите ще паднат до 58 долара за киловатчас до 2030 г. Един от възможните начини за постигане на това е мащабното производство на твърдотелни батерии, които могат да бъдат произведени срещу 40% от разходите за литиево-йонните батерии.
батерии
По-рано този месец подкрепената от Volkswagen AG компания QuantumScape обяви, че е разработила твърдотелни батерии, които могат да бъдат заредени до 80% за 15 минути, или близо два пъти по-бързо от батериите, използвани в Model 3 на Tesla Inc. Базираният в Сан Хосе, Калифорния, стартъп е един от редицата концерни, които се опитват да разработят твърдотелни батерии – иновация, която има потенциал драстично да ускори разпространението на електромобилите на глобалния автомобилен пазар, осигурявайки на производителите по-безопасна и по-евтина алтернатива на литиево-йонните батерии.
Производители на автомобили като Toyota Motor Corp. и Tesla Inc., утвърдени производители на батерии, включително Samsung SDI Co. и китайската Contemporary Amperex Technology Co., както и стартъпи като Solid Power Inc. и Cuberg Inc. се опитват да напреднат в разработването на по-икономични и ефективни батерии, но досега никой не е успял да създаде търговски продукт. Някои китайски производители на батерии очакват да започнат масово производство на твърдотелни батерии през следващите години, според данни на BloombergNEF.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години По добре да не шофирате на дълги отсечки с Електро Колите през ЗиматаПри ниските температури ефективността на електрческите автомобили доста бързо спада. Редакторите на Frankfurter Allgemeine са направили малък експеримент сами - с тревожни резултати.https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/508239/Mit-einem-Elektro-Auto-sollten-Sie-im-Winter-lieber-keine-langen-Strecken-fahren---------------------------------------------------------------------------мааау горките открили топлата вода, е нищо нали има "глобално затопляне" ко толко ?? .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Another Tesla Model S "Inexplicably" Bursts Into Flameshttps://***.zerohedge.com/markets/loud-bangs-tesla-model-s-inexplicably-bursts-flames--------------------------------------------------------------------то хуу само че аз мислим да замърсяям с нафталина до последно, щот иначе ше се запалим кат факла вътре в тия "екологични" неща отговор Сигнализирай за неуместен коментар