IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стратегията на General Motors отразява амбициите на Вашингтон за електромобилите

Концернът планира да наложи по-строг контрол върху своите вериги на доставка, ограничавайки в същото време разходите чрез продажба на нерентабилните си звена

18:49 | 17.05.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jeff Kowalsky/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jeff Kowalsky/Bloomberg

Работните места

Преходът към електрическа мобилност ще разтърси и работните места, тъй като по-слабата трудоемкост на производството на електромобили може да застраши много от сегашните позиции. Работническите синдикати в GM също се сблъскват с конкуренцията в лицето на непрофесионалното производство на Tesla във Фримонт и по-евтината работна сила в Тексас и Невада. Производството на електромобили процъфтява в южните щати като Калифорния, Невада, Аризона, Ню Мексико, Юта и Тексас.

Работната сила на Детройт ще бъде подкрепена от плана на президента Байдън, според който електрификацията на държавния автопарк разчита на труда на профсъюзите и на материалите, добити и обработени в САЩ.

Но конкуренцията за потребителския пазар ще бъде ожесточена. 

Дилъри и бензиностанции

Дилърите също са застрашени, тъй като електромобилите по-рядко се развалят, което нарушава разчитащите на сервиза и поддръжката бизнес модели. Подобно е положението и с бензиностанциите. Макар този сектор да може да се адаптира към трансформацията на индустрията, редица алтернативи, като зарядната мрежа на Tesla, показват, че нещата могат да се развият зле за бензиностанциите.

Все повече оператори на зарядни станции, както и компании, предлагащи иновативни решения в сферата на зареждането, разглеждат варианти за набиране на средства, което може да помогне на традиционните автомобилни производители да сформират нови партньорства или да инвестират в придобивания.

По стъпките на Китай и ЕС

Планът на Джо Байдън представлява смела стратегия в подкрепа на електромобилите, но САЩ все още изостават от конкуренти като Китай и Европейския съюз (ЕС), където индустрията на електрическите превозни средства се развива по-бързо, както и самите пазари.

GM GM

Както Китай, така и ЕС направиха значителни инвестиции в зарядна инфраструктура като същевременно привлякоха потребителите със субсидии за покупка. В САЩ тези субсидии са ограничени само в рамките на първите 200 хил. произведени електрически превозни средства на даден концерн, като това се отнася и за Tesla.

В същото време китайските стартъпи и европейските компании продължават да бъдат подкрепяни от правителствата и вече доминират при продажбите на своите родни пазари.

Докато това се случва, пазарният дял на Tesla в Европа започна да се свива за сметка на компании като Volkswagen, Renault и Stellantis. Американският концерн обяви наскоро, че ще ограничи разширяването на производството си в Китай заради американските мита, което допълнително забавя развитието му в глобален план.

Съкращения на разходите

GM ограничи своите разходи, като продаде на търг своите нерентабилни звена в Европа, Русия и Индия. Компанията също така опрости процеса по снабдяване с части до десет страни вместо двадесет и пет.

Налагането на допълнителен контрол върху доставките на суровини и компоненти на GM отразява желанието на Вашингтон да засили местната индустрия и да заздрави критичните вериги на доставка, включително на минералите, необходими за производството на батерии за електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:10 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още