IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европа показва големи амбиции в производството на автомобилни батерии

Гигафабриките на Стария континент ще се борят с тези в Азия и Съединените щати

16:49 | 20.06.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg</em></p>

Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

За Northvolt водата сега е най-ценният актив в региона, тъй като производителят се стреми да направи "най-зелената батерия в света", като гарантира, че нейните производствени техники са толкова климатичносъобразни, колкото и нейният продукт.

Възобновяемата водноелектрическа енергия от близката река Скелефт ще подхранва процеса на производство на батерии на обекта, който включва използването на гигантски смесители за комбиниране на литий, кобалт и други метали, и изсушаване на активен материал в редици току-що инсталирани индустриални пещи. Местният достъп до суровини и планове за инсталация за рециклиране на батерии на място също ще намали въглеродния отпечатък на централата.

Все още има пропуски в зелената верига, като някои служители пътуват ежеседмично със самолет от други шведски градове, а много други карат неелектрически автомобили до мястото, признава Хедлунд.

Достатъчен пазарен дял

Санди Фицпатрик, която следи тенденциите в автомобилния сектор за технологичния анализатор Canalys, е уверена, че ще има достатъчно място на пазара за новите европейски играчи.

Изобилието от местни батерии ще бъде добро за пазара на електрически автомобили, но също така ще бъде важна стратегия за брандиране за европейските производители на автомобили.

Те са изправени пред засилващ се натиск да предложат истински устойчиви бизнес модели след "Дизелгейт", при който Volkswagen беше хванат да използва незаконен софтуер за манипулиране на резултатите от тестовете за дизелови емисии.

„Твърдението, че цялата им верига за доставки има компоненти, които са зелени и устойчиво произведени, е много добро послание пред потребителите“, казва Фицпатрик пред BBC, „за разлика от използването на компоненти, които се доставят със самолети от цял свят, и имат висок въглероден отпечатък, тък като се произвеждат с много интензивни методи, използващи въглища".

Европейските производители на автомобили и батерии ще продължат да се сблъскват с тежка конкуренция от страна на големите азиатски марки, много от които вече са създали свои собствени гигафабрики в ЕС. Те включват LG Chem, която има завод в Полша, и Samsung SDI и SK Innovation, които са построили фабрики в Унгария.

"Те имат опит. Те имат пазарно ноу-хау... и по-важното е, че имат капитал", казва Фицпатрик. "Производството на батерии е изключително капиталоемко. Така че те ще навлязат в Европа с дълбоки джобове."

Ако европейските гигафабрични фирми искат да процъфтяват срещу тази конкуренция, ще се нуждаят от непрекъснати инвестиции, заедно с практическа подкрепа от националните и регионалните правителства за оптимизиране на условията за търговия, смята анализаторът на Canalys.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още