За Northvolt водата сега е най-ценният актив в региона, тъй като производителят се стреми да направи "най-зелената батерия в света", като гарантира, че нейните производствени техники са толкова климатичносъобразни, колкото и нейният продукт.
Възобновяемата водноелектрическа енергия от близката река Скелефт ще подхранва процеса на производство на батерии на обекта, който включва използването на гигантски смесители за комбиниране на литий, кобалт и други метали, и изсушаване на активен материал в редици току-що инсталирани индустриални пещи. Местният достъп до суровини и планове за инсталация за рециклиране на батерии на място също ще намали въглеродния отпечатък на централата.Все още има пропуски в зелената верига, като някои служители пътуват ежеседмично със самолет от други шведски градове, а много други карат неелектрически автомобили до мястото, признава Хедлунд.
Достатъчен пазарен дялСанди Фицпатрик, която следи тенденциите в автомобилния сектор за технологичния анализатор Canalys, е уверена, че ще има достатъчно място на пазара за новите европейски играчи.
Изобилието от местни батерии ще бъде добро за пазара на електрически автомобили, но също така ще бъде важна стратегия за брандиране за европейските производители на автомобили.
Те са изправени пред засилващ се натиск да предложат истински устойчиви бизнес модели след "Дизелгейт", при който Volkswagen беше хванат да използва незаконен софтуер за манипулиране на резултатите от тестовете за дизелови емисии.
„Твърдението, че цялата им верига за доставки има компоненти, които са зелени и устойчиво произведени, е много добро послание пред потребителите“, казва Фицпатрик пред BBC, „за разлика от използването на компоненти, които се доставят със самолети от цял свят, и имат висок въглероден отпечатък, тък като се произвеждат с много интензивни методи, използващи въглища".
Европейските производители на автомобили и батерии ще продължат да се сблъскват с тежка конкуренция от страна на големите азиатски марки, много от които вече са създали свои собствени гигафабрики в ЕС. Те включват LG Chem, която има завод в Полша, и Samsung SDI и SK Innovation, които са построили фабрики в Унгария.
"Те имат опит. Те имат пазарно ноу-хау... и по-важното е, че имат капитал", казва Фицпатрик. "Производството на батерии е изключително капиталоемко. Така че те ще навлязат в Европа с дълбоки джобове."
Ако европейските гигафабрични фирми искат да процъфтяват срещу тази конкуренция, ще се нуждаят от непрекъснати инвестиции, заедно с практическа подкрепа от националните и регионалните правителства за оптимизиране на условията за търговия, смята анализаторът на Canalys.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?