IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Интелигентното зареждане – симбиоза между електромобилите и мрежата

Все повече компании за комунални услуги и оператори на зарядни станции възприемат идеята за балансиране на мрежата чрез батериите на електрическите коли

15:44 | 05.03.22 г. 9
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jason Alden/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

„Повечето автомобили в този момент все още не поддържат това двупосочно зареждане“, споделя Робин Берг, главен изпълнителен директор на We Drive Solar, доставчик на двупосочни зарядни устройства за пилотен проект в нидерландския град Утрехт, който работи с превозните средства на Renault SA. и Hyundai Motor Co.

Близо 20% от новите автомобили, продадени в Нидерландия и почти 12% във Великобритания през 2021 г., са изцяло електрически. 

Държавната подкрепа постави Норвегия в челните редици на електрификацията, където електромобилите съставляват почти три четвърти от продажбите в столицата Осло. Някои местни подстанции са построени през 50-те години на миналия век и без интелигентно зареждане Осло ще се нуждае от масивни, скъпи подобрения на мрежата.

„За да се справим с това, се нуждаем от интелигентни решения за зареждане, защото не искаме да инвестираме твърде много в мрежата“, посочва Стуре Портвик, който ръководи усилията на местните власти за изграждане на зарядна инфраструктура в Осло.

Connected Curb има за цел да разположи общо 190 000 зарядни устройства по улиците във Великобритания до 2030 г., което му позволява да изготвя прогнозни модели на потребителско търсене за мрежовите оператори и да предлага по-ниски тарифи, когато наличната възобновяема енергия е в изобилие, посочва Пейтман-Джоунс.

„Днес, когато има достатъчно електроенергия от вятърни мощности в мрежата,  вятърните турбини могат да бъдат изключени“, изтъква той. "С интелигентно зареждане можем да извлечем повече от тази мощност“, добавя Пейтман-Джоунс.

Някои доставчици на енергия в Обединеното кралство вече предлагат ниски цени извън пиковите часове за домашно интелигентно зареждане, но малко собственици на електромобили се възползват от това.

„Осведомеността за тези тарифи е изключително ниска“, споделя Чарли Кук, главен изпълнителен директор на Rightcharge, британска фирма, която помага на собствениците на електромобили да се възползват от евтиното зареждане.

Според Rightcharge интелигентното зареждане може да спести на шофьорите в страната общо 10 млрд. паунда до 2030 г.

Британската мрежа от автомобилни дилъри Lookers насочва купувачите на електромобили към уебсайта на Rightcharge, за да проверят своите опции.

В същото време групата за комунални услуги Smart Electric Power Alliance изчислява, че само 50 от общо 3000 компании в САЩ предлагат интелигентно зареждане.

Последна актуализация: 06:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 2 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
Създава се насила проблем, където го няма - при леките автомобили - и се почва едно чудене какви безумни въртели да се измислят, за да може поне малко да се намали или заобиколи проблема... А конете не стават, вече всяко дете знае, че когато конете и кравите пръцкат, ледовете се топят и тюленчетата измират.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 4
studioaa
преди 2 години
В дома на бъдещето няма да има нужда от много електричество - ще има само по една крушка(да свети вечер 3-4 часа) телевизор(работи по 1 час дневно) и компютър(работи по 2 часа седмично). В новия електрически грид на бъдещето ще има по-малко мощност отколкото преди век. Спокойно домът на бъдещето ще е построен от екологични материали, в него няма да има бетон, тухли или керемиди - той ще е 100% въглеродно неутрален направен от кал и слама. За какво интелигентно зареждане говорите то няма да има енергия да си заредите телефон или четка за зъби та камо ли цяла кола.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 2
v_tin
преди 2 години
Защо се вързваш на глупости, това с панели на покрива е обсъждано във форума за електричките- за цял ден ще заредиш за 200м. Търси мненията на матеев- той ги обясняваше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 3
studioaa
преди 2 години
Аз мисля, че конските впрягове за много по-добра алтернатива от електрическите коли. Конете могат да се ползват за 12-15 години, докато батериите на електричката трябва подмяна на всеки 2-3 години. Освен това конете нямат нужда от зареждане имат по-голям обхват от електричките и подобна мощност. По-добре да се построят обори и места за почивка за тях вместо зарядни станции за електричките както и соларни панели и вятърни перки. Конят може да работи и когато няма слънце и вятър за разлика от електричката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
alex8712
преди 2 години
Хмм, а защо не я зареждаш докато си в офиса, така и така седи на паркинга? Естествено, трябва да има и достатъчно зарядни на тоя паркинг, а и разликата дневна/нощна може да откаже човек... ОБАЧЕ, една холандска компания пуска тази година соларна електричка, т.е. колата се зарежда от слънцето, докато си седи на паркинга /стига да има слънце де/. Тогава може да ти излезе даже на оферта да връщаш ток в мрежата. Но, както писа v_tin, батериите имат лимит на зарядни цикли - или трябва да ги направят лесно заменяеми и стойността им да падне, или трябва да приложат алтернативна технология за батериите /напр. тази на Тойота?/. Разгледай колата, не изглежда зле https://lightyear.one/lightyear-one
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 3
studioaa
преди 2 години
Литиево-йонните батерии се саморазреждат, нуждаят се от много време за зареждане и много бързо губят своите качества след няколко години 2-3 години употреба и трябва да се купуват нови. Смартфоните имат същия проблем включително и iPhone. На хартия електричката може да мине 200-300 километра, но след няколко месеца или най-много година употреба нейният обхват пада до 20-30 км на зареждане. Освен това 2-3 месеца в годината през зимата тя не може да се използва. Електрификацията няма бъдеще, трябва да се търсят други алтернативни горива.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 2
v_tin
преди 2 години
Не искам да се заяждам, но нали тази батерия има определени цикли и ще се скапе доста по бързо отколкото е предвидено. След това кой ще плаща за батерията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
То имало и по-хубаво - "двупосочно зареждане, или vehicle-to-grid, при което милиони шофьори на електромобили ще могат да връщат електричество към мрежата в пиковите часове." ихуу, ще "може" дори да си изкараш ако ти е останал ток в батерийката - за да си сигурен че нищо няма? И естествено, "ще може" означава "ще бъде принуден" - освен ако не иска да плаща двойно или петорно. Ммм какво розово, екологично, въглеродно неутрално, адско бъдеще.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 2 години
Тоест, прибирам се от работа включвам играчката да се зарежда, след два -три часа искам да отида някъде - но не мога, понеже играчката интелигентно е решила да се зареди чак в 4 часа през нощта. Какъв интелект, каква практичност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още