IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Интелигентното зареждане – симбиоза между електромобилите и мрежата

Все повече компании за комунални услуги и оператори на зарядни станции възприемат идеята за балансиране на мрежата чрез батериите на електрическите коли

15:44 | 05.03.22 г. 9
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jason Alden/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Устройствата на американския оператор на зарядна мрежа ChargePoint предлагат интелигентно зареждане, като призовава повече компании за комунални услуги да подкрепят това.

„Цялата идея зад двупосочното зареждане е да се балансира мрежата“, обяснява Берг от We Drive Solar, който изчислява, че напълно зареден електромобил може да захранва средностатистическо домакинство в Нидерландия за една седмица. 

Серж Коле, анализатор в EY, изтъква, че интелигентното и двупосочно зареждане е по-добро от „ужасно скъпите“ надстройки на електрическата мрежа.

„Не е възможно да разровим улиците достатъчно бързо, за да добавим още мед и да направим необходимото подсилване“, посочва Кол.

Британският регулатор Ofgem изчислява, че намаляването на пиковата търсене чрез интелигентно и двупосочно зареждане до 2050 г. може да съответства на 10 ядрени централи като строящата се в момента Hinkley Point C в Англия.

Базираната в Калифорния компания за свързване на превозни средства към мрежата Nuvve Holding Corp сформира Levo, съвместно предприятие с инвестиционна компания Stonepeak - която вложи 750 милиона долара в проекта - за да даде възможност на собствениците на електромобилни автопаркове да продават електроенергия на компаниите за комунални услуги.

„Тъй като нашите клиенти са в състояние да генерират приходи, ние можем да намалим общите им разходи за експлоатация на тези превозни средства почти до нула“, изтъква главният изпълнителен директор на Nuvve Грегъри Пойласне.

Производители на зарядни устройства като Brisbane и базираната в Австралия Tritium Dcfc Ltd. също разработват двупосочни зарядни устройства.

Главният изпълнителен директор на Tritium Джейн Хънтър заяви, че компанията ще пусне двупосочен, бързо зареждащ се стенен модул през 2023 г.

Все повече автомобилни производители възприемат идеята за двупосочно зареждане. Ford Motor Co. си партнира с компанията за слънчева енергия Sunrun Inc., за да използва своя пикап F-150 Lightning за захранване на домовете.

Но властите в Осло инвестират допълнителни пари в пилотни проекти за двупосочни зарядни устройства, защото вярват в концепцията. Досега обаче те остават разочаровани, защото повечето автомобилни концерни все още не предлагат такава опция при превозните средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 2 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
Създава се насила проблем, където го няма - при леките автомобили - и се почва едно чудене какви безумни въртели да се измислят, за да може поне малко да се намали или заобиколи проблема... А конете не стават, вече всяко дете знае, че когато конете и кравите пръцкат, ледовете се топят и тюленчетата измират.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 4
studioaa
преди 2 години
В дома на бъдещето няма да има нужда от много електричество - ще има само по една крушка(да свети вечер 3-4 часа) телевизор(работи по 1 час дневно) и компютър(работи по 2 часа седмично). В новия електрически грид на бъдещето ще има по-малко мощност отколкото преди век. Спокойно домът на бъдещето ще е построен от екологични материали, в него няма да има бетон, тухли или керемиди - той ще е 100% въглеродно неутрален направен от кал и слама. За какво интелигентно зареждане говорите то няма да има енергия да си заредите телефон или четка за зъби та камо ли цяла кола.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 2
v_tin
преди 2 години
Защо се вързваш на глупости, това с панели на покрива е обсъждано във форума за електричките- за цял ден ще заредиш за 200м. Търси мненията на матеев- той ги обясняваше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 3
studioaa
преди 2 години
Аз мисля, че конските впрягове за много по-добра алтернатива от електрическите коли. Конете могат да се ползват за 12-15 години, докато батериите на електричката трябва подмяна на всеки 2-3 години. Освен това конете нямат нужда от зареждане имат по-голям обхват от електричките и подобна мощност. По-добре да се построят обори и места за почивка за тях вместо зарядни станции за електричките както и соларни панели и вятърни перки. Конят може да работи и когато няма слънце и вятър за разлика от електричката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
alex8712
преди 2 години
Хмм, а защо не я зареждаш докато си в офиса, така и така седи на паркинга? Естествено, трябва да има и достатъчно зарядни на тоя паркинг, а и разликата дневна/нощна може да откаже човек... ОБАЧЕ, една холандска компания пуска тази година соларна електричка, т.е. колата се зарежда от слънцето, докато си седи на паркинга /стига да има слънце де/. Тогава може да ти излезе даже на оферта да връщаш ток в мрежата. Но, както писа v_tin, батериите имат лимит на зарядни цикли - или трябва да ги направят лесно заменяеми и стойността им да падне, или трябва да приложат алтернативна технология за батериите /напр. тази на Тойота?/. Разгледай колата, не изглежда зле https://lightyear.one/lightyear-one
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 3
studioaa
преди 2 години
Литиево-йонните батерии се саморазреждат, нуждаят се от много време за зареждане и много бързо губят своите качества след няколко години 2-3 години употреба и трябва да се купуват нови. Смартфоните имат същия проблем включително и iPhone. На хартия електричката може да мине 200-300 километра, но след няколко месеца или най-много година употреба нейният обхват пада до 20-30 км на зареждане. Освен това 2-3 месеца в годината през зимата тя не може да се използва. Електрификацията няма бъдеще, трябва да се търсят други алтернативни горива.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 2
v_tin
преди 2 години
Не искам да се заяждам, но нали тази батерия има определени цикли и ще се скапе доста по бързо отколкото е предвидено. След това кой ще плаща за батерията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
То имало и по-хубаво - "двупосочно зареждане, или vehicle-to-grid, при което милиони шофьори на електромобили ще могат да връщат електричество към мрежата в пиковите часове." ихуу, ще "може" дори да си изкараш ако ти е останал ток в батерийката - за да си сигурен че нищо няма? И естествено, "ще може" означава "ще бъде принуден" - освен ако не иска да плаща двойно или петорно. Ммм какво розово, екологично, въглеродно неутрално, адско бъдеще.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 2 години
Тоест, прибирам се от работа включвам играчката да се зарежда, след два -три часа искам да отида някъде - но не мога, понеже играчката интелигентно е решила да се зареди чак в 4 часа през нощта. Какъв интелект, каква практичност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още