Краят на продължилото десетилетия присъствие на западната автомобилна индустрия в Русия е съпътстван от големи загуби и отписвания за повечето компании. Над 400 концерна напуснаха страната, откакто Москва нахлу в Украйна на 24 февруари, пише Automobilwoche.
Компанията, която е най-сериозно обвързана с руската автомобилна индустрия, е Renault чрез мажоритарния си дял в „ АвтоВаз“, производителят на марката автомобили „Лада“.
Френската група наскоро оцени дела си в руския концерн на 2,2 млрд. евро.
Но Renault трябва да отпише тази сума изцяло.
След много колебания главният изпълнителен директор на компанията Лука де Мео, притиснат от политици и общественост, реши да продаде 68-процентния дял в „АвтоВАЗ“ на руски купувач. Сега изглежда такъв е намерен.
Руската информационна агенция (РИА), позовавайки се на руския министър на търговията Денис Мантуров, съобщи в сряда, че руският автомобилен изследователски институт NAMI ще поеме целия дял на Renault - за символичната сума от една рубла. В момента това съответства на 1,3 евроцента.
Първоначално Renault не коментира тази информация, нито френското правителство, което държи 15 процента в концерна.
Заводът на Renault близо до Москва очевидно е отчужден
Според Интерфакс обаче Renault си е осигурила опцията да изкупи обратно своя дял в „АвтоВаз“ в рамките на пет-шест години - на каква цена обаче остава неясно. Мантуров поне обясни, че ако руската страна направи нови инвестиции, тези разходи ще бъдат начислени на Renault в случай на по-късно обратно изкупуване. „Тук няма да има подаръци“, категоричен е Мантуров.
Според Интерфакс руският министър също така е обявил, че заводът на Renault край Москва ще бъде предаден на управата на Москва и по този начин на държавата. Тогава това ще бъде първият случай на държавна експроприация на западни индустриални компании, след като множество чуждестранни дружества напуснаха страната.
Mercedes губи 700 милиона евро в Русия
Други големи компании също прекратяват частично или напълно своята дейност в Русия дори с цената на финансови жертви.
Френската Schneider Electric обяви в сряда, че ще продаде своите производствени мощности и дейности в Русия и в Беларус. Купувачът са местните власти. За целта ще трябва да бъдат отписани около 300 млн. евро.
Оттеглянето на Mercedes също струва много пари на автомобилната група от Щутгарт: краят на износа на превозни средства и резервни части за Русия и спирането на производството в заводите на компанията там лишават Mercedes от 709 млн. евро през първото тримесечие.
Въпреки това групата ще продължи да плаща на своите приблизително 1000 служители в завода в Москва, а 15-процентният ѝ дял в руската група за камиони и оръжия „Камаз“ ще бъде запазен за момента. Според наличната информация засега Mercedes не е в състояние да прехвърли тези акции на новото независимо звено на Daimler Truck.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 3 години Самоубийци има - в племето на червения гном :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Много са самоубийците в името на ГОЛЕМИЯ побелял вожд и протежето му - Зеления гном. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Според мен по рано. Когато започнат да им липсват разни части и елементарни неща като гвоздеи както беше тук :) Разбира се Китай може да ги обикне още повече. Прав им път. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години няма проблем... до година ще ги избият! отговор Сигнализирай за неуместен коментар