Toyota остана един от малките оптимисти в индустрията, въпреки че компанията продължи да ограничава месечното производство. В края на януари тя обяви, че възнамерява да произведе 11 млн. превозни средства през фискалната 2022 г., която приключва в края на март 2023 г. Новата цел представлява увеличение от около 20% спрямо фискалната 2021 г. и исторически рекорд за производителя на Prius. От всички 11 милиона превозни средства, които концернът очакваше да бъдат произведени през 2022 г., 7,5 милиона трябваше да бъдат изградени извън Япония, а 3,5 млн. – на островната страна. Целта определя среден месечен темп на производство от поне 900 хил. превозни средства.
Седмици преди началото на руската военна инвазия в Украйна, която допълнително щеше да помрачи настроенията в сектора, Mercedes-Benz AG обяви, че очаква цените на суровините и недостигът на полупроводници да продължат да оказват негативен ефект върху неговите операции и да му попречат отново да посрещне силното пазарно търсене на своите продукти през тази година. Компанията заяви, че недостигът на чипове ще отшуми през втората половина на годината, отчитайки печалба, която надмина дори собствената ѝ цел.
В контраст с тази прогноза, Honda понижи производството в две японски фабрики за близо половин месец, залагайки на мерки за намаляване на разходите заради растящите разходи за суровини и компоненти.
Опасенията в индустрията бяха бетонирани от отчета за продажбите на Volkswagen през 2021 г., които удариха 10-годишно дъно поради нарушените вериги на доставки. Проблемът с недостига на компоненти ощети групата с около 2 млн. броя потенциални продажби на автомобили през миналата година. Така Volkswagen върна короната на глобалния пазар в ръцете на Toyota.
Друг германски колос, BMW AG, предупреди, че дефицитът на чипове няма да разхлаби хватката си преди 2023 г. „Все още сме в разгара на кризата с дефицита на чипове“, изтъкна главният изпълнителен директор на германския автомобилен производител Оливер Ципсе, добавяйки: „Очаквам да започнем да отчитаме някакви подобрения най-късно през следващата година, но все пак ще продължим да се сблъскваме с фундаменталния недостиг през 2023 г.“.
Именно Ципсе хвърли светлина върху механизмите, движещи индустрията на полупроводниците, заявявайки, че инвестиционният цикъл на производителите на чипове за изграждане на нови мощности е между 24 и 48 месеца.
Още по-черноглед в коментарите си се оказа финансовият директор на Volkswagen Group Арно Антлиц, който предупреди, че дефицитът на чипове ще продължи да притиска автомобилната индустрия и през 2024 г. По думите му редица заводи на Volkswagen са принудени непрекъснато да коригират своите графици заради дефицита на чипове и кабели, произвеждани в Украйна.
Щетите обаче не се ограничават само до германските и японските концерни. В средата на април френската група Renault временно спря производството на електрическия компактен модел Megane E-Tech Electric във фабриката си в Северна Франция, позовавайки се на недостига на части и анти-Covid мерките в Китай. „Кризата с полупроводниците, както и мерките за овладяване на новите коронавирусни огнища в Китай, поставят под натиск доставките на части за Megane E-Tech Electric, особено при компонентите за батериите“, сподели тогава компанията.
Проучване на AutoForecast Solutions показа, че от началото на годината изгубеното производство възлиза на близо 1,5 милиона превозни средства в глобален план – сигнал, че никой в автомобилната индустрия не бива да се отпуска.
С избухването на войната в Украйна компаниите в сектора се сблъскаха и с други проблеми – недостиг на кабели, поскъпващи суровини и енергия. В началото на май Toyota предупреди, че оперативната печалба за тази година може да спадне с една пета "поради безпрецедентно увеличение на разходите за суровини и логистика" на фона на 33-процентния спад на печалбата за четвъртото фискално тримесечие. Компанията посочи, че разходите за суровини може да нараснат двойно до 1,45 трлн. йени (11,1 млрд. долара) през фискалната 2022 г. И тук отново бяха посочени дефицитът на чипове и анти-Covid мерките в Китай.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция


преди 2 години Жигулето връви с въже връзано на дроселовата клапа.Умнокрасивите се движат с Electronic throttle control (ETC) is an automobile technology which electronically "connects" the accelerator *** to the throttle, replacing a mechanical ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години In optics, a thin film is a layer of material with thickness in the sub-nanometer to micron range.https://en.wikipedia.org/wiki/Thin-film_interference отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години При DRAM и HAND чиповете вече има свръх производство, цените падат, производителите съкращават производство, логическите чипове ще последват с малък лаг от няколко месеца. Съвсем скоро автомобилопроизводители ще се озоват от другия край на махалото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години @*** Не става въпрос за надпревара с TSMC и Samsung, които използват холандските литографи. РФ и сега сама прави чипове до около 40 нм, които са годни за повечето приложения. Но заявката е за ПРАВЕНЕ на такива литографи с разрешение 1 нм. И Урсула ФЛ да се излага с плоски майтапи от рода, че РФ взима некви си чипове от перални, за нея е простено, че е акушерка. Но не е порсено за Председател на ЕК, щото тоя "преседател" започва да дрънка на тенеке. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Р?РРРСРСРСС То и газчица и петролец си спомням преди няколко месеца дрънкахте ,че нямало да има...Гал,фони, суровини има навякъде по света, но важен е акълът, пък на територията на Северната джамахирия той е най-кът... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Програмистчетата да пишат на езиците от ниско ниво че принтерете на транзистори не моа смогнат на длинный кодhttps://***.qt.io/embedded-development-talk/embedded-software-programming-languages-pros-cons-and-comparisons-of-popular-languages отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: aldy,Може,не съм чак толкова запознат с темата.Ако си прав научих нещо ново,но доколкото съм чел най-напред са TSMC и Samsung ,които вече използват литография с 2 нм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години В автомобилите не се използват чипове с технология под 30 нанометра. Повечето са още по-лесни за производство. Но имам съмнения не само за неона, а и за силициевите подложки от свръхчист силиции. А рашата вече има работещи прототипи на безмаскова литография с разрешение до 1 нм. Използват лазер на ксенон. Другите използват лазери на неон. А огледалата и лещите на холандските машини доскоро бяха руска майстория. Сега не знам какво е станало. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Няма причина *** да са така превъзбудени,защото паладий се произвежда и в Южна Африка ,а неон произвежда най-много Китай.Русия пращаше своя неон за пречистване и експорт в Украйна в Мариупол и Одеса ,но сега всичко е спряло заради разрушенията.По-скоро руската икономика ще пострада повече поради липсата на достатъчно чипове,които и Китай не им продава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Може да ползват климатично неутралните електродъгови пещи на Кремиковци за Рулонна сталь сталевий прокат, що випускаться у вигляд рулонв отговор Сигнализирай за неуместен коментар