Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) изисква от Tesla да намали средно с по 3% оценките за пробега за произведените през 2020 г. превозни средства.
Данни, събрани през 2022 г. и 2023 г. от повече от 8000 коли Tesla от базираната в Сиатъл консултантска фирма Recurrent, показват, че измервателите на пробега на инструменталния панел не променят оценките си, за да отразят по-високите или по-ниски температури, които влияят върху пробега.
Recurrent установява, че четирите модела на Tesla почти винаги показват, че могат да изминат повече от 90% от пробега от оценката на EPA, независимо от външните температури. Скот Кейс, главен изпълнителен директор на Recurrent, споделя пред Ройтерс, че измервателите на обхвата на Tesla също игнорират много други условия, влияещи на пробега.
Електрическите автомобили могат да загубят пробег поради много от причините, влияещи върху колите с двигател с вътрешно горене - но в по-голяма степен. Студът е особено голямо препятствие за електромобилите, тъй като забавя химичните и физическите реакции в техните батерии и изисква отоплителна система за защитата им. Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук.
Tesla обсъжда общия ефект от такива условия в раздел „Съвети за пробег“ на своя уебсайт. Автомобилният производител наскоро актуализира своя софтуер за превозни средства, за да предостави разбивка на консумацията на батерията по време на скорошни пътувания с предложения за това как пробегът може да бъде увеличен.
Автомобилите на Tesla предоставят оценки на пробега по два начина: чрез измервател на текущия пробег на таблото, който е винаги включен, и чрез навигационната система, която работи, когато водачът въведе конкретна дестинация.
Оценката на пробега на навигационната система отчита по-широк набор от условия, включително температурата. Въпреки че тези оценки са „по-реалистични“, те все още са склонни да надценяват разстоянието, което колата може да измине, преди да се наложи да бъде презаредена, изтъква Скот Кейс.
Recurrent тества вградените в таблото измервателни уреди на други автомобилни производители – включително на Ford Mustang Mach-E, Chevrolet Bolt и Hyundai Kona – и установява, че те предоставят по-точна информация.
Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки: „Тук Tesla е поела по различен път от повечето други автомобилни производители“, подчертава Кейс.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната


преди 2 години До: cyclop А ти си скимти, щото ти е кисело гроздето. Но то какво да се очаква от някакъв лузър - пy.тки.нист?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: cyclop Абе, пробита ***, пак ли се изказваш за неща, от които имаш 0 понятие?? Аз карам Модел 3 Перформънс. Тоя пробег е за идеални условия, кат се набримчи климата на 6 зиме и лете, спада пробега, норммално. А иначе разни *** и други комплексари с некви беемвенца ги правя да си говорят сами, като много се напъват по светофарите. И това е валидно за 99.9% от всичко налично по улиците. Зареждането набстееията ми на нощна тарифа в гаража ми е под 10 лв,с които минавам към 400 км градско отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Докато пътува към Калифорния през март, Алекзандър Понсин спира, за да зареди батерията на своя Model 3 над 10 пъти. -ами да ви е сладък зеления хайвер! И ако се возите на ферибот, не забравяйте да се осведомите къде са спасителните лодки и да седите близо до изхода! Зелкавите политкомисари може да не се обаждат - реалността е по-силна от корекциите на престъпмисленето отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки - така нареченото КАК ДА ЛЪЖЕМ СЪС СТАТИСТИКАТА - любимата книга на Били Гец! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Електрическите автомобили могат да загубят пробег... Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук. ДААА след като платите два пъти повече за ужкимавтомобил, не забравяйте да изберете ден с попътен вятър за своето пътуване... ЕЕЕХХХ КАК МИ СЕ ИСКА МОНТИ ПАЙТЪН ОЩЕ ДА ПРАВЕХА ФИЛМИ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ай стига бе, признаваме за измама със псевдоекологичните псевдоавтомобили??? Какво се случва, това е неочаквано? Смехотворните фалшиви коли имат нищожен пробег по документи, а в реалността дори не се оказв толкова... А ако е под нулата, по-добре си вземете ръкавиците и шала, когато отивате до магазина - може да не се върнете на колела... Чакаме кога ще признаят какво умопомрачително унищожение на батерията са "бързите зарядни". Колко цикъла, преди да падне пробега наполовина? 100? 50? Хееехехе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: мрънмрън ... и понеже ускоряват почти всички електрички много яко , и от място , и в движение , и е голем кеф да правиш змейки и да изпреварваш разни баварци , това каране скъсява пробега бързо ... :))) ... ако ползваш минимални климатика , караш ЗА регенеративното спиране а не на змейки , пробега си е този дето ти го изчислява ... започнеш ли с маймунджилъците , не ти се получават километрите ... а ако караш внимателно , електричката е около 4-5 пъти по ефффтина за каране от икономичен ДВГ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: мрънмрън ...тцъ ... пробегът се влияе от най-различни неща ... включваш , светва ти всичко и ти показва , имаш батерия на толкова % можеш градско да караш толкова км. сега , като включиш климатика на макс директно ти сваля 10% , може и 15% ако е голяма температурната разлика ... ако караш с нормална температурна разлика под 5% ти сваля пробега ... ако включиш регенеративно спиране , ти увеличава пробега , но там трябва да му фанеш цаката как да караш ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: мрънмрън - ако просто лъжат, собствениците могат много здрав общ иск да им спретнат. В момента са доста популярни в САЩ, като всеки с тесла може да се включи в него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: evlogi - според мен има 3 възможни причини. 1. Показано е перфектни условия (подходяща температура на околната среда (около 20-25 градуса), извън градска среда и евентуално поддържане на оптимална скорост, като се кара докато батерията е на 0% (което не е ок). 2. Изобщо не са направили подобен тест, а примерно на 100км и са проверили на колко е батерията и са изчислили за цяла батерия. 3. Слагат по-малки батерии от посоченото, за да пестят пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар