IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тайният екип на Tesla за справяне с потребителските оплаквания

Нереалистичните оценки на компанията за пробега на електромобилите ѝ водят до лавина от посещения на клиенти в сервизните центрове

18:54 | 27.07.23 г. 11
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Един автомобилен експерт, Грегъри Паноне, съавтор на проучване, засягащо 21 различни марки електромобили, споделя, че три модела на Tesla отчитат най-лошите оценки за представяне, изоставайки средно с 26% от рекламирания пробег.

Подобно на конвенционалните модели, новите електрически превозни средства са задължени от законодателството на САЩ да предоставят информация за горивната ефективност. В случая с електромобилите, това е посочено в изминати мили с еквивалента на един галон гориво (MPGe), което позволява на потребителите да сравнят стойностите с тези на бензиновите или дизелови превозни средства. Етикетите включват също прогнози за общия пробег: колко далеч може да стигне една електрическа кола с напълно заредена батерия при комбинирано шофиране (градско и извънградско).

Производителите на електромобили имат избор как да изчислят пробега на модела. Те могат да използват стандартна формула на EPA, която преобразува резултатите от разхода на гориво от градско и извънградско шофиране, за да изчислят обща стойност на пробега. Другият начин е да проведат допълнителни тестове, за да излязат със собствена оценка на пробега. Единствената причина да се провеждат повече тестове е да се генерира по-благоприятна оценка, изтъква Паноне, пенсиониран ветеран от автомобилната индустрия.

Tesla провежда допълнителни тестове за пробега при всички свои модели. За разлика от нея много други автомобилни производители, включително Ford, Mercedes и Porsche, продължават да разчитат на формулата на EPA за изчисляване на потенциалния пробег. Това обикновено води до по-консервативни оценки, добавя Паноне.

Той нарича Tesla „най-агресивния“ производител на електромобили, когато става въпрос за изчисляване на пробега.

На пътя

Докато пътува към Калифорния през март, Алекзандър Понсин спира, за да зареди батерията на своя Model 3 над 10 пъти.

Загрижен, че нещо не е наред с колата, той се обажда и разговаря с няколко представители на Tesla. С един от тях успява да запази час в сервиз в Санта Клара – за след около две седмици – но получава съвет да се яви в сервизен център на Tesla веднага щом пристигне в Калифорния.

Малко след това Понсин получава съобщение, че дистанционната диагностика е показала, че батерията му „е в добро състояние“. „Бихме искали да отменим посещението ви засега, ако нямате други притеснения“, гласи съобщението.

„Разбира се, че все още имам притеснения“, отвръща Понсин. „Имам 150 мили пробег при пълно зареждане!“.

На следващия ден той получава още едно текстово съобщение с молба да отмени посещението. „Съжалявам, но не, не искам да прекратявам посещението, тъй като не смятам, че притесненията ми са били разгледани“, отговоря той.

Невъзмутим, Понсин пристига с колата в сервизния център в Санта Клара без уговорка. Един техник му казва, че колата е в изправност. „Прегледът продължи 10 минути“, припомня си Понсин, „и те дори не огледаха физически колата“.

След като проучва оценката на пробега, Понсин осъзнава, че с колата му всичко е наред. Проблемът е, че Tesla дава нереалистична прогноза за пробега. Той вярва, че компанията „трябва да бъде много по-ясна относно промените в пробега“, особено при много студено време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:58 | 27.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 2 rate down comment 3
Скъсана_Ушанка
преди 9 месеца
До: cyclop А ти си скимти, щото ти е кисело гроздето. Но то какво да се очаква от някакъв лузър - пy.тки.нист?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 2
Скъсана_Ушанка
преди 9 месеца
До: cyclop Абе, пробита копейко, пак ли се изказваш за неща, от които имаш 0 понятие?? Аз карам Модел 3 Перформънс. Тоя пробег е за идеални условия, кат се набримчи климата на 6 зиме и лете, спада пробега, норммално. А иначе разни *** и други комплексари с некви беемвенца ги правя да си говорят сами, като много се напъват по светофарите. И това е валидно за 99.9% от всичко налично по улиците. Зареждането набстееията ми на нощна тарифа в гаража ми е под 10 лв,с които минавам към 400 км градско
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 9 месеца
Докато пътува към Калифорния през март, Алекзандър Понсин спира, за да зареди батерията на своя Model 3 над 10 пъти. -ами да ви е сладък зеления хайвер! И ако се возите на ферибот, не забравяйте да се осведомите къде са спасителните лодки и да седите близо до изхода! Зелкавите политкомисари може да не се обаждат - реалността е по-силна от корекциите на престъпмисленето
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 9 месеца
Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки - така нареченото КАК ДА ЛЪЖЕМ СЪС СТАТИСТИКАТА - любимата книга на Били Гец!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
cyclop
преди 9 месеца
Електрическите автомобили могат да загубят пробег... Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук. ДААА след като платите два пъти повече за ужкимавтомобил, не забравяйте да изберете ден с попътен вятър за своето пътуване... ЕЕЕХХХ КАК МИ СЕ ИСКА МОНТИ ПАЙТЪН ОЩЕ ДА ПРАВЕХА ФИЛМИ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 3
cyclop
преди 9 месеца
Ай стига бе, признаваме за измама със псевдоекологичните псевдоавтомобили??? Какво се случва, това е неочаквано? Смехотворните фалшиви коли имат нищожен пробег по документи, а в реалността дори не се оказв толкова... А ако е под нулата, по-добре си вземете ръкавиците и шала, когато отивате до магазина - може да не се върнете на колела... Чакаме кога ще признаят какво умопомрачително унищожение на батерията са "бързите зарядни". Колко цикъла, преди да падне пробега наполовина? 100? 50? Хееехехе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 8
zelka007
преди 9 месеца
До: мрънмрън ... и понеже ускоряват почти всички електрички много яко , и от място , и в движение , и е голем кеф да правиш змейки и да изпреварваш разни баварци , това каране скъсява пробега бързо ... :))) ... ако ползваш минимални климатика , караш ЗА регенеративното спиране а не на змейки , пробега си е този дето ти го изчислява ... започнеш ли с маймунджилъците , не ти се получават километрите ... а ако караш внимателно , електричката е около 4-5 пъти по ефффтина за каране от икономичен ДВГ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 5
zelka007
преди 9 месеца
До: мрънмрън ...тцъ ... пробегът се влияе от най-различни неща ... включваш , светва ти всичко и ти показва , имаш батерия на толкова % можеш градско да караш толкова км. сега , като включиш климатика на макс директно ти сваля 10% , може и 15% ако е голяма температурната разлика ... ако караш с нормална температурна разлика под 5% ти сваля пробега ... ако включиш регенеративно спиране , ти увеличава пробега , но там трябва да му фанеш цаката как да караш ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
мрънмрън
преди 9 месеца
До: мрънмрън - ако просто лъжат, собствениците могат много здрав общ иск да им спретнат. В момента са доста популярни в САЩ, като всеки с тесла може да се включи в него.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
мрънмрън
преди 9 месеца
До: evlogi - според мен има 3 възможни причини. 1. Показано е перфектни условия (подходяща температура на околната среда (около 20-25 градуса), извън градска среда и евентуално поддържане на оптимална скорост, като се кара докато батерията е на 0% (което не е ок). 2. Изобщо не са направили подобен тест, а примерно на 100км и са проверили на колко е батерията и са изчислили за цяла батерия. 3. Слагат по-малки батерии от посоченото, за да пестят пари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още