В Италия Stellantis води словесна война с правителството на премиера Джорджа Мелони относно решението на компанията да премести производството на марката Alfa Romeo в Полша.
Министрите от администрацията на Мелони обвиниха компанията, че се опитва да заблуди потребителите с „италиански звучащото“ име Milano на произведен в друга страна модел, който по-късно беше преименуван на Junior.
Спорът се превърна в трън в очите на Джон Елкан, глава на семейство Аниели. Той е предупредил лично Мелони за предстоящата оставка на Таварес, съобщава Bloomberg.
Междувременно Stellantis разкритикува целите за продажби на електрически превозни средства в Обединеното кралство и наскоро обяви затварянето на своята фабрика за микробуси в Лутън.
А в Северна Америка – традиционно най-големият ѝ пазар – Таварес беше обвинен от представителството и местните синдикати, че е оставил марки, включително Chrysler, Dodge, Jeep и Ram, в „анемично и отслабнало състояние“ след масовите съкращения на работната сила и производството.
През септември Stellantis беше принудена да започне сервизна акция, отнасяща се до 194 хил. превозни средства Jeep, за да се справи с рисковете от пожар, включващ компонент на батерията.
На всичкото отгоре Stellantis, подобно на съперници като Renault и Volkswagen, се затруднява да поддържа пазарен дял на глобалния пазар, докато евтините китайски марки напредват в сегмента на електрическите превозни средства.
„Карлос беше атакуван в Италия, защото компанията се смяташе за по-силно фокусирана върху Франция. Тогава той беше атакуван от американците, след като Jeep по същество се провали“, отбелязва Палмър.
Мнозина сега смятат, че Stellantis ще се сблъска с нови проблеми в опита да си стъпи на краката отново, притисната от толкова много марки.
Преходът към електромобили принуждава производителите, които са прекарали десетилетия в усъвършенстване и аутсорсинг на своите вериги на доставки, да върнат производството обратно в своите обекти, балансирайки между различните регулаторните подходи в Китай, Европа и САЩ.
Освен това много европейски компании просто не могат да се конкурират с вертикално интегрираните китайски съперници по отношение на производствените разходи.
Ето защо Volkswagen е разтърсван в момента, като кризата може да доведе до освобождаване на десетки хиляди работници и затваряне на фабрики в Германия за първи път в историята на групата.
На фона на това който и да поеме управлението от ръцете на Таварес е длъжен да помисли за закриване или отделяне на някои от марките, които в момента стоят и гният в кошницата на Stellantis, изтъква Муньос от Jato.
„Очаквах компанията да направи това, когато беше създадена“, добавя той. „В момента няма място за толкова много марки, защото пазарите са наситени и идват китайците“.
В крайна сметка, казва Муньос, най-голямото наследство на Таварес ще бъде създаването на Stellantis – въпреки че остава въпросът дали групата ще оцелее през следващата фаза на развитие.
„Мисля, че скоро ще трябва да има някои големи промени“, посочва Муньос.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 11 месеца До: aldyЩо братле ? Аз съм на ток от 2013-та ... и дома и колата безплатно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ква криза, кви 5 гроша? До 2030 г. сичкото транспорт требе да е на електро. Има, няма ток, това е решението на "зелените тикви". отговор Сигнализирай за неуместен коментар