IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Мечтата на Volkswagen да произвежда собствени електромобилни батерии се сбъдва

Групата показа прототип на своята стандартизирана батерийна клетка, която ще захранва 80% от бъдещите ѝ електрически модели

19:59 | 16.09.25 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Дългогодишната борба на Volkswagen Group да създаде стандартизирана батерийна клетка, която да се използва в бъдещото ѝ портфолио от електромобили, най-накрая достига до успешен финал. На автомобилната изложение в Мюнхен автомобилният производител заяви, че е завършил разработването на своята „унифицирана клетка“ и представи пътна карта за бъдещето на технологията, съобщава InsideEVs.

Идеята зад стандартизираната клетка е да се отключат огромни икономии от мащаба около един от най-важните компоненти на електрическите превозни средства, обясниха представители на VW на изложението. Това е от решаващо значение, защото почти никой производител на автомобили освен Tesla не успява да реализира печалба от своите електрически автомобили – до голяма степен защото разработката на подобни коли остава притисната от високите разходи за батерии и ограничения мащаб на производство.

Производителите на автомобили в Европа, междувременно, трябва да спазват все по-строгите правила за емисиите и да се борят с притока на високотехнологични, силно субсидирани китайски модели.

Сега, докато Volkswagen подготвя обновена продуктова гама от електрически превозни средства и усъвършенствани електрически архитектури, заимствани от Rivian, компанията обяви големи планове за батериите.

„Това ни връща на шофьорското място в една от ключовите технологии в нашата индустрия“, изтъква по време на изложението Томас Шмал, член на управителния съвет на Volkswagen, отговарящ за технологиите.

Призматичната клетка, разработена от PowerCo, дъщерното дружество на автомобилния производител, ще влезе в серийно производство в рамките на „седмици“ във фабриката на компанията в Залцгитер, Германия. Това производство ще бъде увеличени следващата година. В негова подкрепа ще бъдат изградени нови заводи в Испания и Канада съответно през 2026 и 2027 г.

Клетката ще захранва до 80% от електрическите модели на VW Group от 2030 г. и ще достигне всички марки. Това означава, че нейни вариации ще бъдат интегрирани навсякъде - от VW и Skoda до Porsche и Audi. Те ще бъдат вграждани в автомобили, продавани в САЩ, Китай и Европа.

Investor.bg припомня, че наскоро Porsche се отказа от собствения си проект за производство на батерии.

„Основната идея за нас е да стандартизираме нещата, където е възможно. Персонализираме, където е необходимо“, заяви директорът на отдела за батерии на VW Гюнтер Мендл.

Унифицираната клетка ще дебютира при градските автомобили на VW Group - четири модела, изградени на новата платформа MEB+, за които VW твърди, че ще се предлагат на стартова цена от около 25 000 евро. Сред тях са Volkswagen ID. Polo и ID.Cross, както и хечбекът Cupra Raval.

VW твърди, че новата клетка ще осигурява пробег до 450 километра за тези автомобили. Клетката демонстрира енергийна плътност от 660 ватчаса на литър, което е с 10% повече спрямо предишните клетки на VW.

В крайна сметка обаче пробегът и другите спецификации ще варират за всеки модел и клас. VW казва, че клетката може да се адаптира към различни размери и може да работи в големи и малки превозни средства.

Клетката евентуално ще използва няколко различни химически състава, започвайки със стандартната формула, включваща никел, манган и кобалт. Скоро след това PowerCo ще започне да произвежда и по-евтини литиево-железни фосфатни клетки (LFP), които набират популярност в световен мащаб поради ниската си цена и голямата издръжливост.

VW ще започне да произвежда унифицирани LFP клетки във фабрика във Валенсия, Испания, през 2027 г. Твърдотелните батерии вероятно ще се появят на пазара след това, тъй като за момента няма компания, която да е комерсиализирала успешно тази технология.

В Мюнхен обаче VW представи първото си тестово превозно средство с твърдотелни батерии - мотоциклет Ducati с клетки от QuantumScape. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:52 | 16.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 5
гъбко
преди 2 месеца
Пореден голям Европейски автомобилен производител със собствена технология и гигафабрики ... Мдааа , прозорецът за Поднебесните електрички постепенно се затваря , а Теслата сама си го затвори в началото на годината ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още