Големият пазар на застраховки за електрически превозни средства в Китай е в трудна ситуация. Загубите растат, тъй като моделите на риска сред компаниите изостават от промените в икономиката на превозните средства и поведението на водачите, пише Bloomberg.
В страната вече има десетки милиони електрически автомобили по пътищата, а продажбите растат с бързи темпове. Китайските застрахователи са установили, че собствениците на превозни средства, работещи с нов вид енергия (NEV) – които средно са по-млади от тези, притежаващи конвенционални автомобили – са около два пъти по-склонни да подават искове. Разходите за ремонт също са значително по-високи.
Но въпреки че шофьорите на електромобили плащат от 20% до двойно по-високи цени при покупката спрямо тези при традиционните автомобили, китайските автомобилни застрахователи търпят загуби от покритието на NEV от поне три години. Индустрията е загубила 5,7 млрд. юана (802 млн. долара) от покриването на полици за NEV през 2024 г., показват данни на Китайската асоциация на актюерите, и е напът да загуби пари отново тази година.
Опитът на компаниите отразява това, с което застрахователите в други части на света започват да се сблъскват, а затруднението сред китайските фирми да реализират печалба на най-големия и развит пазар на електрически превозни средства в света показва сложността при точното определяне на стойността на риска.
В Китай някои застрахователи се опитват да разберат кои собственици на автомобили използват превозните си средства, за да предоставят услуги за споделено пътуване, което увеличава вероятността от инциденти, и дали някои модели са по-рискови от други.
Електромобилите ускоряват по-бързо от автомобилите с бензинов двигател, а батериите им, които обикновено са разположени под пода, могат лесно да се повредят, ако шофьорите преминават твърде бързо през неравности. Също така сложните им батерийни системи могат да представляват до една трета от стойността на автомобила.
Някои шофьори, работещи в сферата на споделената мобилност, са категоризирали превозните си средства като „жилищни“, когато са кандидатствали за застраховка, за да плащат по-ниски такси, което представлява предизвикателство за застрахователите. Данните за типовете автомобили и навиците на шофиране също така бързо остаряват, тъй като постоянно на пазара излизат нови модели.
Резултатът е, че „застрахователите не са успели напълно да разграничат различните марки, различните модели и различните модели на загуба, за да намерят начин да реализират печалба“, коментира Цин Лу от застрахователната компания Aon Plc.
Той прогнозира, че много застрахователни компании няма да могат да обърнат тенденцията поне още три години. Тъй като електрическите превозни средства вече изпреварват бензиновите автомобили по обем на продажби, трябва да се намери решение бързо, допълва Лу.
Застрахователните компании в Китай са генерирали 141 млрд. юана премии от застраховки на електрически превозни средства през миналата година. Очакванията са тази сума да нарасне до 500 млрд. юана през 2030 г. и да държи повече от една трета от пазара на автомобилни застраховки, прогнозира Bocom International Holdings Co.
„Ценообразуването на застраховките за електрически превозни средства все още е във фаза на проба-грешка“, посочва Уънвен Чен, анализатор в S&P Global Ratings.


Студентите в България отбелязват своя празник
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Миланската „Ла Скала“ откри сезона с руска опера
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу
Тристранката обсъжда днес новия вариант на Бюджет 2026
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
преди 1 месец Да дойдат на обмяна на опит с нашите. Вземат парите за полицата, а като стане време за плащане на щети стават пълни йезуити - кръв пускат пари не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Колко много текст, само за да се заобиколи истината - че колите-играчки на батерии, с огромните им, безумно скъпи батерии и с гига-отливките, от които са сглобени, при почти всеки сблъсък са тотална щета... Както и да деформираш леекинко батерията, която заема целия под, или да минеш през дълбока локва и да я намокриш повечко, а също както и да кривнеш ъгълчето на бронята, което е половината купе, и финито с играчката... Гледах един с тесла-пародия на пикап, как го блъснала тротинетка и е тотал отговор Сигнализирай за неуместен коментар