Новото изискване на Китай да предоставя разрешителни на автомобилните производители за износ на електрически превозни средства поставя акцент върху усилията на Пекин за затягане на контрола върху разрастващата се индустрия и помага на страната да отговори на обвиненията, че залива световния пазар с евтини автомобили, пишат анализатори, цитирани от Bloomberg.
От началото на следващата година производителите на автомобили в Китай ще се нуждаят от лицензи за износ на електрически превозни средства, което трябва да ги приведе в съответствие със съществуващите правила за конвенционалните и хибридни автомобили.
Мярката е предназначена да ограничи износа на нискокачествени продукти, да предотврати дъмпинга и да накара компаниите да се конкурират по отношение на технологиите, а не на цените, пише Цуй Донгшъ, генерален секретар на Китайската асоциация на производителите на леки автомобили (CPCA).
Новите правила подчертават засиленото наблюдение, на което е подложен китайският автомобилен пазар, тъй като Пекин се стреми да управлява по-внимателно това, което описва като „здравословно развитие“ на индустрията и да ограничи „ инволюцията “ - термин, използван за описание на интензивна конкуренция, която води до намаляваща възвръщаемост - в редица сектори.
Досега властите успяваха да се справят с дългогодишната ценова война на вътрешния пазар, която тласна някои производители към фалит, принуждавайки местните автомобилни производители да ускорят плащанията към доставчиците си. Стремежът към по-стриктно регулиране на износа разширява този контрол върху по-голяма част от веригата на доставки, като същевременно сигнализира за нарастването на отвъдграничните доставки - източник на напрежение с основни търговски партньори като Европейския съюз (ЕС), САЩ и Канада.
„Подозирам, че това се дължи на търговските отношения, особено с Европа, така че те биха могли да помогнат за справяне с обвиненията в дъмпинг в бъдеще. Това също така ще принуди компаниите да бъдат по-внимателни по отношение на разширяването на капацитета“, коментира Син-Яо Нг от Aberdeen Investments. „Ако това доведе до по-внимателно разширяване на капацитета, тогава ще бъде добра новина и за вътрешния пазар. Ако компаниите продължат да се разширяват агресивно и започнат да срещат трудности при износа, тогава вместо това те може да действат още по-агресивни на вътрешния пазар“, добавя той.
Тази стъпка би могла да подкрепи усилията на Пекин да премахне употребяваните автомобили с „ нулев пробег “ – при които автомобилните производители препродават превозни средства на дилъри или търговци, които след това продават по същество новите автомобили на значително по-ниски цени, позволявайки на концерните да регистрират продажби и да изпълняват целите си. Практиката може да доведе и до това компании да попълват фалшиви документи, за да претендират за субсидии, отпускани от местните власти и централното правителство за насърчаване на потреблението.
Анализаторите посочват, че е малко вероятно утвърдени играчи в производството на електрически превозни средства като BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd. и SAIC Motor Corp. да се сблъскат с проблеми с получаването на необходимите разрешителни, тъй като Пекин не би искал да ограничава износа предвид слабостта на китайската икономика.
Също така не е ясно как този ход може да повлияе на бизнеса на западните автомобилни производители, които изнасят електрически превозни средства от заводи в Китай. BMW AG, която произвежда електрически модели Mini Cooper и Aceman в Китай за износ към Европа съвместно със своя партньор Great Wall Motor Co., заяви, че като чуждестранен производител винаги е трябвало да кандидатства за експортни лицензи. Компанията не очаква ограничение на бизнеса си в страната заради новата мярка.
Повечето големи китайски автомобилни производители „не би трябвало да имат проблем с получаването на разрешителни за износ на своите електрически автомобили с батерии“, заяви в бележка анализаторът на Bloomberg Intelligence Джоана Чен. „Новото правило за износ е част от по-широките усилия на Китай за затягане на надзора върху качеството на продуктите и дългосрочното развитие на електрическите превозни средства, когато ожесточената конкуренция принуждава повечето автомобилни производители да приемат масово намаляване на разходите“, изтъква тя.
Китай е изнесъл 1,5 милиона електрически превозни средства и хибриди през първите осем месеца на тази година, което е с 87% повече спрямо същия период на миналата година, изчислява Китайската асоциация на производителите на автомобили. Тези обеми растат въпреки митата на ЕС – основната дестинация на този износ.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 1 месец Хех , каква репутация , щом и циклопчето ги разгада защо струват толкова ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар