Малко след решението на Нидерландия китайското правителство отвърна на удара, като нареди на компанията майка на Nexperia да спре износа на чипове от Китай. Nexperia генерира приходи за около 2 млрд. долара миналата година, като около 60% идват от приложения в автомобилната индустрия.
Говорител на Nexperia се позова на предишно изявление на компанията, в което се казва, че тя търси освобождаване от ограниченията за износ и работи за смекчаване на последиците от решението.
В продължение на седмици автомобилните производители и доставчици публично изразяват оптимистичен тон, посочвайки поуките на индустрията от кризата с полупроводниците преди няколко години, която срина производството. Но този път ръководителите на концерните изтъкват, че ситуацията не може да бъде решена само чрез намиране на алтернативни доставки в движение и промяна на производствените графици.
„Това е нещо, което ще бъде решено на много високо ниво, извън нашия контрол“, посочва Самюелсон.
След решението на Нидерландия представители на Европейския съюз (ЕС) проведоха разговори с китайски дипломати, като техническите разговори между двете страни ще се проведат в Брюксел в петък (31 октомври) - един ден след планираната среща на Тръмп със Си.
Разговорите ще са насочени основно към оказване на натиск върху Китай да одобри повече лицензи за износ на редкоземни елементи и постоянни магнити, след като Пекин наложи нови ограничения по-рано този месец. Европейски представители обаче заявиха, че очакват да бъдат обсъдени и опасенията относно Nexperia.
Еврокомисарят по търговията Марош Шефчович разговаря за Nexperia с Кареманс в понеделник.
„Възстановяването и подсигуряването на веригата на доставки на полупроводници е жизненоважно за Европа и нашите глобални партньори“, изтъква Шефчович. Той добави, че оценява усилията на Нидерландия в подкрепа на икономическата сигурност на Европа.
Ако спирането на износа на Nexperia от Китай се запази, то може да засегне и други индустрии освен автомобилната, като например производството на генератори за енергия, строителни машини и селскостопанска техника, предупреждава VDMA, германска асоциация за производство на машини и оборудване.
Засега автомобилните анализатори не вярват, че настоящите смущения ще намалят производството на автомобили толкова, колкото предишната криза с полупроводниците, която произтича от последиците от пандемията, пожара в завод на японски доставчик и интензивните бури в САЩ.
Проблемът обаче е, че се поддържат само ограничени количества запаси. Спирането на доставките започна преди по-малко от месец и повечето доставчици сега разполагат със запаси, покриващи само две-три седмици, посочват анализатори на Barclays.
Bosch, най-големият доставчик на автомобилни части в света, заяви, че компанията се готви да коригира графиците в свой завод в Германия, който прави контролери.
„В момента правим всичко възможно, за да обслужваме клиентите си и да избегнем или сведем до минимум ограниченията в производството“, изтъква говорител на Bosch.
Доставчиците, които могат да осигурят алтернативен източник на чипове, все пак трябва да получат одобрения от автомобилните производители, за да валидират сигурността на тези части.
Американските автомобилни производители заявиха, че работят както с администрацията на Тръмп, така и с китайското правителство, за да разрешат проблема, преди да се наложи да спрат производството.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
преди 1 месец До: Trustcrusher, освен това уж спряха USAID-та, ама на, тукашният евроатлантически планктон продължава да шава и ссмъррди :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Trustcrusher, всъщност не си прав, не е за смях, за плач е. Че ни правят на мамуни. Или поне се оптиват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Смях. Колко пъти ще минават с измислените "смущения на доставките", за да надуват изкуствено цените? През пЛандемията се изкупиха едни камари бентлита, ферарита, поршета и ролсове с помощи и производителите си повярваха, че цял живот ще живеят от високи цени. И като удари "зеленият хайвер" и продажбите отидоха по дяволите какво правим? Надуваме още цените. Хахаха. Но нищо де, тя и публиката такава, заслужава си го. Докато преживните евроатлантици продължават да хрупат трева и зелен хайвер... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: фейкAлexaндpo ... що , в руZZийката изобилие ли има ?! на каквото се сетиш ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: baba_meca ... и да вземат да целят с разница от 500м в завой на кръстовище ли ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: baba_meca, недей така, ще зачезнат пералните, няма да има с какво да си перем насс*раните гашшти:):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Ми да вземат чипове от пералните като руснаците, кво толкоз ***?!?!?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Не щеме китайските ***. По-добре нито един автомобил, отколкото да поддържаме Китай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар