Автомобилните производители гледат с все по-голяма тревога към възможността за недостиг на чипове, който може да предизвика прекъсвания в производството с потенциала да се разпространят по целия свят, пише Wall Street Journal.
Световната автомобилна индустрия е обезпокоена от потенциалните последици от мерките, свързани с Nexperia - производител на чипове, базиран в Нидерландия - след като компанията спря износа на продукти от Китай по-рано този месец под натиска на Пекин.
Проблемът, който произтича от необичайния геополитически спор между правителствата на Нидерландия, Китай и САЩ, остави някои автомобилни производители и доставчици без достатъчно доставки на чипове.
Въпреки че Nexperia не произвежда авангардни полупроводници, компанията държи голям дял от пазара на базови чипове, намиращи приложение в множество автомобилни компоненти. Индустриални представители и анализатори предупреждават, че широкото използване на тези чипове усложнява опитите за осигуряване на достатъчно количество резервни части, ако компанията не възобнови доставките в близко бъдеще.
„Това не са особено значими стратегически компоненти, но има стотици от тях – малки микропроцесори в заключващите системи, климатичния контрол, скоростомерите или много други компоненти“, казва главният изпълнителен директор на Volvo Хокан Самюелсон пред WSJ.
В понеделник Honda намали наполовина производството в завода си в Онтарио, където работниците сглобяват моделите Civic и CR-V, и ще запази забавения темп, заяви Вито Беато, президент на Unifor Local 1285, която представлява работниците в завода.
Планирано е работата в съоръжението да бъде спряна за една седмица, считано от четвъртък, след което да бъде възобновена при половината от стандартното производство към края на следващата седмица, добавя Беато.
Говорител на Honda заяви, че автомобилният производител работи върху „проблем с веригата на доставки на полупроводници в целия бранш“ и прави стратегически корекции, за да управлява внимателно наличните части.
Honda започна да въвежда промени, включително временно спиране на производството, по-рано тази седмица в своите фабрики за „масово производство“ на автомобили в Северна Америка, добавя говорителят.
Заплахата от мащабни прекъсвания в автомобилното производство изкристализира, докато президентът на САЩ Доналд Тръмп бе в Азия, за да се срещне с китайския лидер Си Дзинпин. Nexperia попадна в центъра на вниманието, след като нидерландското правителство пое контрола над производителя на чипове след предупреждение от американски официални лица, че компанията рискува да попадне в черния списък на Вашингтон, освен ако не бъде сменен главният изпълнителен директор за Китай.
Нидерландският министър на икономиката Винсент Кареманс заяви по-рано този месец, че решението за поемане на контрола над Nexperia не е основано на натиск от друга държава. Правителството е действало поради доказателства, че главният изпълнителен директор на Nexperia се опитва да премести производствен капацитет, финансови ресурси и интелектуална собственост в Китай. Нидерландски съд междувремнно отстрани главния изпълнителен директор на Nexperia и постави по-голямата част от акциите на компанията под външно управление.
(Продължава на следващата страница)


Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Основният въпрос: Какъв ще е следващият ход на Радев?
Мъж от Перник загина докато управлява лек автомобил
"Зоотрополис 2" стана най-касовият холивудски филм за 2025 година
Лекар: България има добро иновативно здравеопазване и специалисти
преди 1 месец До: Trustcrusher, освен това уж спряха USAID-та, ама на, тукашният евроатлантически планктон продължава да шава и ссмъррди :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Trustcrusher, всъщност не си прав, не е за смях, за плач е. Че ни правят на мамуни. Или поне се оптиват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Смях. Колко пъти ще минават с измислените "смущения на доставките", за да надуват изкуствено цените? През пЛандемията се изкупиха едни камари бентлита, ферарита, поршета и ролсове с помощи и производителите си повярваха, че цял живот ще живеят от високи цени. И като удари "зеленият хайвер" и продажбите отидоха по дяволите какво правим? Надуваме още цените. Хахаха. Но нищо де, тя и публиката такава, заслужава си го. Докато преживните евроатлантици продължават да хрупат трева и зелен хайвер... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: фейкAлexaндpo ... що , в руZZийката изобилие ли има ?! на каквото се сетиш ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: baba_meca ... и да вземат да целят с разница от 500м в завой на кръстовище ли ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: baba_meca, недей така, ще зачезнат пералните, няма да има с какво да си перем насс*раните гашшти:):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Ми да вземат чипове от пералните като руснаците, кво толкоз ***?!?!?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Не щеме китайските ***. По-добре нито един автомобил, отколкото да поддържаме Китай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар