Френската Valeo SE е намерила алтернативни доставки на чиповете, произвеждани от Nexperia, за почти цялата си гама от автомобилни продукти, които предлага, съобщава Bloomberg. Това показва напредък по отношение на усилията на европейската автомобилна индустрия да предотврати евентуално спиране на производството заради недостиг на чипове.
Доставчикът на автомобилни части, в чийто списък с клиенти изпъкват имена като Volkswagen AG, BMW AG и Stellantis NV, е открил и валидирал други чипове за повече от 95% от своя набор от компоненти, заяви главният финансов директор Едуар дьо Пирей, цитиран от Bloomberg.
Автомобилните производители се опасяват от евентуално прекъсване на производството на фона на кризата, свързана с нидерландския производител на чипове Nexperia. По-рано този месец Китай отвърна на удара на правителството на Нидерландия, което пое контрола над компанията, със забрана за износ от китайските съоръжения на Nexperia.
Стотици чипове на концерна, макар и да не се считат за високотехнологични, намират широко приложение в превозните средства, където действат като електронни превключватели в много продукти, включително волани.
Алтернативни доставчици като Infineon, ON Semiconductor и STMicroelectronics се сблъскват с дълги процеси на сертифициране, за да отговарят на стандартите за безопасност.
Въпреки че някои от алтернативните чипове все още не са валидирани от клиентите, „опитът с кризата с полупроводниците ни дава увереност, че можем да постигнем споразумение“, изтъква Valeo.
Спорът между Китай и Нидерландия разкри крехките вериги за доставки за ключови индустрии, докато търговската война между Пекин и Вашингтон се пренася в Европа.
Valeo, която произвежда електрически задвижвания и системи за подпомагане на водача, заяви, че се връща към вида управление по време на кризи, който прилагаше по време на дефицита на полупроводници непосредствено след пандемията, когато възраждането на търсенето изненада автомобилните производители.
„Внедряваме същите мерки, както през 2021 г., за да оптимизираме потоците на доставки и да работим по заместване на компоненти“, изтъква Дьо Пирей. „Засега сме осигурили наличност за следващите седмици“, добавя той.
Въпреки това прекъсванията остават реален риск предвид сложността на веригата на доставки, където автомобилните производители разчитат на много доставчици за изграждането на своите продукти.
Германската ZF Friedrichshafen AG, производител на скоростни кутии, части за шасито и кормилни системи, последва примера на Volkswagen, като сформира работна група за наблюдение на ситуацията.
„Работим, за да поддържаме стабилни веригите на доставки, които зависят от продуктите на Nexperia, и за да оценим алтернативни възможности за снабдяване“, заяви говорител на доставчика.


И Румъния протестира - вдигна се заради корумпираната съдебна система
Община Варна отпуска над 236 500 лв. за да покрие задълженията на Белодробната болница
Любопитни факти за еврото: Ето от какъв материал са направени и коя банкнота се използва най-често
Ето къде няма вода във Варна днес
Днес приютът в Каменар организира коледна инициатива за осиновяване на кучета
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Алогичните мита, част 3
Алогичните мита, част 2
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Пускат за движение нов 3-километров участък от АМ „Хемус“
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран
В Гърция семейство с 3 деца от един и същ датски донор е загубило едно дете от рак
Кирил Петков: Постигнахме всички цели в Европа, да почистим къщата си от местните мафиоти
Лечението на крал Чарлз ІІІ от рак може да бъде облекчено