Работници в строителния сектор в държавите от Персийския залив са принудени сами да покриват разходите по назначенията им, става ясно от доклад на Центъра за бизнес и човешки права към Университета в Ню Йорк, цитиран от Ройтерс.
Това внася още напрежение в сектора след разкритията за лошите условия на работа и живот и прекомерно ниските заплати, допълва информационната агенция.
В документа се подчертава, че работниците обикновено плащат всички такси, свързани с назначението си, като понякога сумата може да достигне и размера на годишната заплата. Това включва транспортни разходи, както и таксата за работна виза, която често е и на завишени цени.
Продажбите на работни визи с печалба е забранено в държавите в Персийския залив. Нарушенията обаче много често остават ненаказани.
Според доклада работниците от Бангладеш плащат около 5 200 долара под формата на различни такси. Това е и най-високата сума, плащана от работници измежду останалите южноазиатски нации.
В много редки случаи разходите по назначаването на чуждестранна работна ръка се поема от строителните фирми. Тази практика има огромна роля за утвърждаването на бедността сред мигрантите в страните от Персийския залив, тъй като често заради липса на средства те се обвързват с непосилно скъпи кредити.
Заради зачестилите съобщения за насилие над чуждестранни работници в държавите от Залива Кения, Етиопия, Уганда и Индонезия се принудиха да въведат забрана за гражданите им да работят в Близкия изток.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате