Засилена автоматизация и промяна на ролята на физическите магазини – това се очаква да са сред основните промени в сферата на търговията до 2030 г., посочва консултантската компания CBRE в нов доклад.
През следващото десетилетие цената на индустриалните роботи се очаква да спадне с 20%, а продуктивността им да се подобрява с 5% годишно. Това ще засили роботизацията и на търговията.
Автоматизацията се очаква да обхване онези операции, които повтаряеми и с малка гъвкавост, посочват експертите.
Според прогнозата магазините ще се превърнат в шоуруми, които да предлагат преживявания и да налагат бранда на пазара. Това ще премахне необходимостта от съхранението на наличности на склад, което пък отнема от пространствата за продажби. Клиентите ще могат да изпробват продуктите в обектите, а доставката ще се извършва по тяхно желание или в магазина, или другаде.
Персоналът на магазините се очаква да се превърне в посланици на бранда и експерти по продуктите, които предлагат без да се налага да изпълняват ролята на складови работници и мърчандайзери.
Това означава, че физическите магазини все повече ще се превръщат в инструменти за комуникация на брандовете.
В доклада се прогнозира също така, че водещи търговски вериги на локално ниво ще бъдат придобити от глобални онлайн компании.
Същевременно хората ставата по-заинтересувани от преживявания, отколкото от материалната консумация. Затова и „икономиката на преживяването“ става все по-важна, защото хората все повече харчат за прекарване на времето си, а не за материални покупки.
Благодарение на смартфоните потребителите могат да пазаруват отвсякъде и по всяко време. Затова и брандовете все повече залагат на различни комуникационни канали и канали за доставка, за да са сигурни, че удовлетворяват всички нужди на клиентите си.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 8 години първия ред беше коментар само по загалвие :):) мислех че говорят за автоматична барсова търговия :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години според мен това ще ограничи сериозно спекулата и субективния фактор ... което ако стане ще е много добре.Физическите магазини също се съмнявам да изчезнат скоро, шопинга е форма стрес релийф е обикалянето по магазини за някои, по скоро може да има стока колкото само да пробваш даденото изделия и после да ти го доставят директно вкъщи, което си е същото като онлайн магазин но със социална добавена стойност. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар