IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как китайският концесионер на летище Пловдив ще се справи с дълговете си?

В сряда HNA загуби съпредседателя си Уан Дзиен, който загина при инцидент във Франция

20:07 | 05.07.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Тя продължава да разпродава и хотелиерския си бизнес в чужбина. Тази седмица компанията оттегли офертата си за 280 млн. австралийски долара за логистичен бизнес в Австралия.

Местният дълг на HNA беше натрупан чрез мрежа от кухи компании и платформи за финансиране с висока лихва, показва преглед на FT на структурата на компанията. По данни на Bloomberg местният дълг на HNA възлиза на 11,6 млрд. долара и представлява около една трета от общия дълг на компанията.

Financial Times установи през юни, че HNA е набрала най-малко 82 млн. юана (12,3 млн. долара) чрез P2P платформи с годишни лихви между 7% и 12%. Те вече не издават нови продукти, свързани с HNA, което показва, че компанията вече не взема кредити с висока лихва от тях.

Но въпреки нареждането компанията да бъде подкрепена, в края на юни HNA намали наполовина планираното емитиране на облигации в Китай до 1 млрд. юана (150 млн. долара) спрямо 2 млрд. юана (300 млн. долара), обявени по-рано този месец. Част от приходите ще бъдат използвани за изплащане на кредитите с падеж в края на юни, включително дължими заеми на Shengjing Bank, която според финансовото списание Caixin е била един от тримата купувачи на облигациите. HNA1 HNA1

Вялата подкрепа въпреки указанията на властите в Пекин показва, че банките са разделени по въпроса как да управляват дълга на HNA.

“Все още не е взето решение за конкретни мерки за HNA. Не е ясно дали банките ще удължат срока на заемите или ще предоставят на компанията нови пари, за да изплати старите си дългове“, казва представител на една от банките кредитори на HNA.

За разлика от миналото, сега националните регулатори могат да получат по-ясна представа за платежоспособността на корпорациите чрез допитване до всички банки и хиляди небанкови финансови платформи. Китайските компании по традиция вземат кредити от редица банки, използващи различни филиали, за да скрият общата си експозиция.

В рамките на координираното преструктуриране банките с по-голяма експозиция могат да накарат по-малки кредитори да удължат срока на кредитите, като използват заплахата да ги изключат от всички сделки, ако не сътрудничат.

Миналата година Citic Bank обяви публично дълга на HNA към нея, след като беше изключена от заседание на кредиторите в провинция Хайнан, където се намира централата на HNA. Citic купи и облигации, емитирани през юни.

В същото време реорганизацията на HNA предизвика вътрешни борби сред многобройните й подразделения, тъй като влиятелни хора в тях се бореха за оцеляване, разкриват запознати с трансакциите на HNA източници. Смъртта на Уан, който беше лично ангажиран с много от операциите на компанията, може да усложни още повече положението.

Човек, запознат със закупуването на чуждестранни активи от HNA, казва, че е било невъзможно да се потвърди сделката, преди парите да сменят собствеността си. „Не можехме да кажем дали бизнесът, за който говорим днес, ще бъде погълнат от различно подразделение утре. Сега в компанията има бастиони“, допълва източникът. 

Припомняме, че в края на март дъщерна компания на HNA Group взе на концесия летището в Пловдив. Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да инвестира в обекта 70 млн. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още