В Китай Facebook е забранен, но компанията увеличава усилията си да печели позиции в страната, пише Wall Street Journal.
Фирмата наема служители в Хонконг и вече има втори местен партньор, чрез който се опитва да достигне до рекламодателите. Освен това стартира специална кампания, за да привлече повече китайски компании, с които да работи, въпреки че потребителите нямат достъп до социалната мрежа в страната.
Целта е китайските компании да се възползват от възможността да достигнат до 1,39-те млрд. активни потребители на Facebook отвъд границите на азиатската страна.
Други фирми, чиито услуги са блокирани в Китай, също увеличават конкуренцията помежду си в континенталната част на страната. Google, която измести част от услугите си от Китай преди пет години заради проблеми, свързани с цензурата, пусна китайски канал за разработчици в YouTube миналия месец, а наскоро отвори и своя магазин Google Play за китайските създатели на мобилни приложения.
Този месец Twitter пък отваря първия си офис в Хонконг с надеждата да започне да печели повече от рекламния бизнес в страната.
От своя страна, Facebook търси повече клиенти като Youzu Interactive Co., шанхайски създател на онлайн игри. Youzu твърди, че броят на регистрираните дневни играчи на нейната популярна игра „League of Angels” е нараснал повече от два пъти, след като тя е похарчила по-голямата част от своя бюджет за реклама от 10 млн. юана (1,6 млн. долара) за кампания в социалната мрежа.
„Половината ни играчи идват от Facebook”, твърди Ли Уанкин, мениджър на Youzou, който се занимава с международната реклама. „Facebook е нашият най-важен инструмент в момента“.
Всичко това се случва в момент, в който Facebook увеличава усилията си да влезе в Китай. Пекин обаче забрани нея, Twitter и други чуждестранни социални мрежи.
И все пак експертите смятат, че Facebook има шанс да се представи добре, ако Пекин някога промени решението си. Китай разполага със собствени изключително популярни социални мрежи, но потребителите показват апетит и към други.
Същевременно съоснователят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се опитва да наложи позициите си в Китай. През октомври той говори на приличен мандарин пред китайска публика в университет в Пекин. Освен това се срещна с шефовете на местни технологични гиганти като Джак Ма от Alibaba Group и Лей Джун, главния изпълнителен директор на китайския производител на смартфони Xiaomi. През декември той показа на местния интернет регулатор, който му беше на гости в централата на Facebook, че държи книгата на президента на Китай Си Дзинпин на бюрото си.
Не е ясно дали тези усилия се оценяват от Пекин. През последните месеци китайските власти затегнаха хватката си върху киберпространството и подновиха усилията си да принудят интернет потребителите да се откажат от своята анонимност. Властите не са отговорили на искането за коментар по случая.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
преди 10 години Успех, надеждите умират последни, но китайците са корави, едва ли ще се поддадат на американския натиск :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар