Facebook вече няма да позволява на рекламодателите да таргетират хора под 18-годишна възраст в нейните платформи на база на интересите им или на тяхната активност в други сайтове, обяви социалната мрежа, цитирана от Ройтерс.
Промените означават, че рекламодателите във Facebook, Messenger и Instagram скоро ще могат да насочват реклами към децата под 18 години само по възраст, пол или локация. В публикация в блога си Instagram посочва, че прави промените, защото се е съгласила със защитници на правата на подрастващите, че младите хора може да не са подготвени да вземат решения за таргетирането.
Когато се присъединяват към Instagram, потребителите на Instagram под 16-годишна възраст ще си създават профил, който по подразбиране ще е поверителен. Целта е да се избегнат нежеланите контакти с възрастни. Все пак ще остане опцията за прехвърляне към публичен акаунт, а настоящите потребители могат да задържат акаунтите си видими за останалите.
Подходът на Facebook към по-младите потребители е обект на внимание, след като американските власти и прокурори отправиха критики към плана на компанията да създаде версия на Instagram за деца под 13 години. По-рано тази година група от над 40 щатски прокурори написа писмо до главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, призовавайки го да се откаже от тази идея.
Днес компанията заяви, че работи по „Instagram преживяване за тинейджъри“. Преди пък е споделяла, че идеята за фокусирано върху младите приложение ще даде на родителите по-голяма прозрачност и контрол върху това какво правят децата, които искат достъп до Instagram.
Няколко големи социални мрежи също пуснаха версии на своите приложения за по-млада удитория – от Messenger Kids на Facebook до YouTube Kids на Alphabet.
Поддръжниците на идеята твърдят, че децата вече ползват някоя платформа, а семейно ориентираната версия носи по-сигурна среда. Критиците обаче посочват, че Facebook не трябва да се опитва да се опита да привлече децата към своите услуги заради риска към тяхното развитие, психично здраве и неприкосновеността.
Потвърждението на възрастта е проблем, с който много социални мрежи, забраняващи достъпа на деца под 13-годишна възраст, често не успяват да се справят. В отделна публикация в блога си от днес ръководителят на продуктите за младежи на Facebook Павни Диванжи коментира, че компанията използва изкуствен интелект, за да подобри процеса по потвърждаване и за премахване на акаунтите на по-малките деца.
Instagram разкри, че в някои страни става по-трудно за възрастните, които вече са проявили подозрително поведение (като наскоро да са били докладвани от млад потребител), да откриват акаунти на млади хора, както при търсене по име, така и през препоръчани акаунти. Освен това платформата ще попречи на такива възрастни да виждат коментари от млади потребители под чужди публикации. Не на последно място възрастните няма да могат да пишат коментари под публикации на младежи.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“