Калифорнийският технологичен концерн Apple последва примера на Microsoft и Facebook и предостави данни за броя искания за достъп до потребителски данни от страна на американското правителство. За шестте месеца между декември 2012 г. и май 2013 г. в компанията са постъпили между 4 000 и 5 000 искания за предоставяне на потребителски данни, поясни базираният в Купертино концерн, цитиран от Ройтерс.
По отношение на голям брой от исканията става дума за полицейска дейност, подчертава Apple. С данните например е трябвало да се предотвратяват самоубийства или да се намират изчезнали деца.
Компанията отрече информацията, че самата тя има достъп до съдържанието на програмата си за комуникация iMessage. Всички съобщения на услугата били криптирани, а данните за местонахождението на клиентите или търсенето им в картовата услуга не били записвани в "разпознаваема форма".
Преди това социалната мрежа Facebook и софтуерният гигант Microsoft вече публикуваха броя на исканията от страна на властите. Facebook поясни, че през втората половина на 2012 г. е получил между 9 000 и 10 000 искания, които засягат между 18 000 и 19 000 потребителски адреси. При Microsoft влатите са искали данни в същия период за около 31 000 клиенти.
„Полезно е да знаем колко искания получават компаниите, така че да имаме представа какъв обхват има предоставяната информация, но пък не знаем защо. Знаем, че се предоставя, но не и реалното съдържание“, коментира експертът на Bloomberg Джордан Робъртсън.
По думите му разкритията за отношенията на Агенцията по национална сигурност и Verizon и други телефонни компании обхваща броя телефонни обаждания и продължителността им, получател на обаждането и изходящ потребител. При компании като Facebook и Apple обаче ставало дума за специфични данни на потребителите и в този смисъл тук исканията имали съвсем други цели.
Според Робъртсън именно личните данни са златната кокошка на фирмите и компаниите правят милиарди долари от тях. „Но как точно – това ще бъде много важна тема занапред. И за отсрещната страна на бизнеса ще е важно да знае колко често фирмите, с които работи, разкриват данните и дали се борят с това. Twitter се бори доста здраво, както и Google има високи изисквания. Когато компаниите разкрият политиката си в това отношение, тя ще стане основа за определяне приходите на компаниите“, смята още Робъртсън.
Повече по темата вижте в материала на Bulgaria on Air.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 12 години Telekom Austria, Мтел контролират много от основните комуникации в държавата и злоупотребяват систематично! Това включва и манипулиране на финансовата система и политиката. Не е случайно, че основните банки в Бг са регистрирани в Австрия заради тайната, Картелът е най-малкото им прегрешение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар