През годините Google придоби безброй компании по различни причини. Някои от тях станаха големи проекти, други бяха интегрирани в съществуващ продукт, а трети бяха купени само заради тяхното ноу-хау и служители.
Но има и една категория компании, които всъщност не се вписват в основната дейност - това включва, например, пътеводителя за ресторанти Zagat. Сега Google продаде тази толкова важна, но и нежелана дъщерна компания седем години, след като плати за нея цели 151 млн. долара, пише New York Times.
През последните години изкупуванията на Google станаха по-редки, но също така малко по-добре обмислени. През първото десетилетие на века Google очевидно преследваше целта да придобие ноу-хау от всякакви източници и да се фокусира повече върху придобиванията, отколкото върху сътрудничеството. От този момент произхожда и сделката за Zagat, която бе обявена в началото на 2011 г. Като се има предвид, че това не е малка сделка, с проекта се случиха изненадващо малко неща.
Zagat е малко познат на повечето потребители в Европа, но е един от най-важните ресторантьорски справочници в САЩ и е достъпен както в цифров, така и в печатен формат. Той не разчита на прегледи от потребителите, а управлява своя собствена редакция - което е доста необичайно за Google. Компанията само е била под контрола на Google през последните години, като е била управлявана от малък екип.
Въпреки че бе осъществена интеграция в Google Maps, а чрез Knowledge Graph - и при търсене в мрежата, Zagat никога не е имала голямо значение за компанията майка. Освен това от самото начало тя се съсредоточи единствено върху САЩ, брандът никога не бе използван в международен мащаб, а предложението не бе разширено в други региони.
Това наистина е жалко, защото отзивите и оценките са много популярни в Maps. Ако те също са редактирани или проверени, нещата стават още по-добре - защото при много смесени оценки клиентите биха могли да разчитат повече на експертното мнение.
Сега Zagat е продаден на конкурента The Infatuation за неразкрита цена. Под управлението на новия собственик марката трябва да стане известна на международно ниво - което би било лесно за Google с помощта на Maps, но без големия партньор това би било огромно предизвикателство.
Между другото, други подобни поглъщания на Google бяха издателството на пътеводители Frommers, както и уеб страниците за ресторанти Hoster Appetas, които принадлежат на концерна и до днес и вероятно отдавна са интегрирани в други продукти около Maps / Trips и уеб търсенето.
Вижте повече във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента