Пандемията от COVID-19 не е променила особено навиците на българите за онлайн пазаруване. Едва 17% от пазаруващите в интернет казват, че сега купуват онлайн повече, отколкото преди ситуацията с коронавируса да достигне сегашните си нива. Това става ясно от проучване на „Нилсен Адмосфер България“ и Български национален панел сред извадка от 500 респондента на възраст над 15 години.
Въпреки че пазаруването през глобалната мрежа става все по-популярно и само 7% от анкетираните казват, че никога не правят покупки по интернет, то 69% от запитаните посочват, че пандемията не е променила навиците им. 14% посочват, че сега пазаруват по-малко онлайн, отколкото преди появата на COVID-19.
н2
Според проучването хората купуват онлайн най-често дрехи (48%), малки електроуреди (37%) и обувки (36%). Те обикновено плащат при доставката на поръчката с наложен платеж – този отговор са посочили 79% от анкетираните. 14% плащат с кредитна или дебитна карта, като любопитното е, че хората над 45-годишна възраст избират плащането с карта по-често от по-младите. Само 3% правят банков превод и същият процент използват услугата PayPal за заплащане.
Почти половината интернет потребители в България пазаруват онлайн поне веднъж месечно. Други 22% пазаруват в интернет около веднъж на всеки три месеца, показват още данните. При възрастовата група 45-54 годишни има по-силна тенденция да се пазарува по-често онлайн.
н1
Жените са по-склонни да пазаруват онлайн в сравнение с мъжете (21% срещу 13%) и тази тенденция е също по-очевидна във възрастовите групи 45-54 годишни и 15-34 годишни.
Според данните дамите пазаруват много повече дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика.
Мъжете пък са по-склонни да купуват електронни устройства като лаптопи, смартфони и др., както и малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.
В проучването респондентите са попитани и за някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват например, че 47% от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да пазаруват без регистрация, когато това е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено важно за мъжете. Също така 28% от анкетираните никога не плащат своите поръчки онлайн с кредитни или дебитни карти. 10% използват само специално определен имейл адрес при регистрация в електронен магазин, те не използват личния си или служебен имейл адрес. Това отново се отнася повече за мъжете, отколкото за жените.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна