Южнокорейският технологичен разработчик LG Chem Ltd. ще инвестира 10 трлн. вона (8,7 млрд. долара) до 2025 г., за да ускори „устойчивия растеж“ в рамките на своите операции за производство на материали за батерии и други бизнес инициативи, присъединявайки се към други местни индустриални гиганти в прехода към по-екологични практики, съобщава Bloomberg.
Нефтохимическият концерн ще инвестира 6 трлн. вона в разширяване на производствените линии за материали, свързани с батериите, включително на разработките на катоди и сепаратори, докато 3 трлн. вона ще бъдат насочени към производството на екологични нефтохимични продукти.
Останалата част от инвестицията ще бъде използвана за операциите на LG за нови разработки.
„Това е най-иновативната промяна, която компанията прави от основаването си, която допълнително ще повиши стойността и устойчивостта ѝ“, заяви главният изпълнителен директор Хак Чеол-шин по време на брифинг в Сеул. „Ще можем да видим осезаеми резултати от втората половина на тази година“, добави той.
Частният сектор в Южна Корея вече обявява мащабни инвестиционни планове за намаляване на своя въглероден отпечатък и за насърчаване на устойчив растеж. SK Innovation Co. по-рано този месец заяви, че ще инвестира 30 трлн. вона до 2025 г. за укрепване на своето екологично портфолио, основно в батерии и рециклиране на пластмасови отпадъци, докато Lotte Chemical Corp. обяви, че ще вложи 4,4 трлн. вона до 2030 г. за стимулиране на производството на водород.
„Ще трансформираме нашето бизнес портфолио въз основа на операциите, свързани с екологичното, социално и корпоративно управление (ESG) и ще докажем, че можем да постигнем устойчив растеж“, подчертава Хак Чеол-шин.
Търсене на електромобили
Мащабната инвестиция на LG в своите операции с компоненти за батерии е обявена на фона на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Компанията прогнозира, че пазарът на суровини ще нарасне до около 100 трлн. вона през 2026 г. от 39 трлн. вона през 2021 г.
За да се възползва от увеличеното търсене, LG Chem ще започне да изгражда съоръжение за производство на суровини за катоди в Гуми от декември с годишен капацитет от 60 000 тона, се казва в съобщението. LG очаква производственият ѝ капацитет за катодните суровини да се повиши до 260 000 тона през 2026 г. от 40 000 тона през 2020 г.
Компанията също така разглежда различни възможности за сливания и придобивания или за съвместни предприятия в рамките на бизнеса за производство на сепаратори, с план за създаване на завод за производство отвъд граница, като същевременно разширява производството на въглеродни нанотръби. За стабилното снабдяване с метали, използвани в производството на катоди, LG работи върху създаването на съвместно предприятие с миннодобивна компания, за да подобри своята конкурентоспособност в снабдяването, добавя Хак Чеол-шин.
Чрез разширяване на гамата от продукти за компоненти за батерии, LG се надява да увеличи партньорството си със звеното LG Energy Solution, което се подготвя за първично публично предлагане (IPO). Листването може да се осъществи още през тази година, изтъква Хак Чеол-шин.
LG планира да премине към производство на екологични продукти като биопластмаси и суперабсорбиращ полимер. Концернът ще търси нов растеж при операциите за рециклиране на пластмаса, както и при суровините, използвани за изграждането на слънчеви панели като полиолефинов еластомер.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ