Продажбите на смартфоните на Huawei в Китай са нараснали значително през третото тримесечие, благодарение на пускането на пазара на серията Mate 60, обявиха две компании за проучвания, една от които отбелязва, че това е помогнало за намаляване на разликата в пазарния дял с водещи брандове като Apple, предава Ройтерс.
Counterpoint твърди, че Huawei е записала 37% увеличение на продажбите на смартфони на годишна база през тримесечието, благодарение на премиерата на Mate 60. Canalys пък отбелязва, че пазарният дял е продължил да расте и е свил разликата с ключовите конкуренти,
Всичко това бележи завръщането на Huawei, чийто бизнес със смартфони беше тежко засегнат от експортния контрол на САЩ, който беше наложен срещу компанията още през 2019 г.
Смартфонът Mate 60 Pro в частност привлече вниманието по целия свят, след като беше пуснат на пазара през август и стана ясно, че ползва създаден в Китай чип. Този полупроводник според повечето анализатори и потребители символизира как компанията е успяла да преодолее американските санкции.
„Ако новите чипове Kirin на Huawei бъдат пуснати и в други продуктови линии от среден и нисък клас в бъдеще, това ще има потенциала допълнително да повлияе на конкуренцията сред водещите марки на пазара“, коментира анализаторът на Canalys Лукас Джонг.
Counterpoint заяви, че проучването ѝ е установило, че Huawei е станала шестата по големина марка смартфони в Китай през тримесечието с дял от 12,9%, спрямо 9,1% през същия период година по-рано.
Освен това се посочва, че общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с 3 на сто през тримесечието спрямо същия период на миналата година, продължавайки тенденцията на спад, докато икономиката се забавя, а по-внимателните с разходите потребители забавят смяната на устройствата си.
Canalys отбелязва, че петте топ марки смартфони в Китай са записали спад на продажбите или те са останали без промяна спрямо миналата година. Най-голямо е понижението при vivo – 26%, следвано от това на Oppo – 10%. При Apple спадът е с 6%, а при Honor – с 1%. Продажбите на Xiaomi са без изменение спрямо година по-рано.
Honor заема първото място по продажби с 11,8 млн. продадени бройки и 18% пазарен дял, сочат данни на Canalys. Oppo и Apple си делят второ място с по 16% дял.
Apple запази високото си класиране отчасти благодарение на пускането на новата серия iPhone 15 в Китай на 22 септември.
По-рано Counterpoint обяви, че Huawei е продала около 1,6 млн. бройки от серията Mate 60 в първите шест седмици след премиерата на устройствата.
Продажбите на iPhone 15 обаче са били по-слаби от тези на iPhone 14 в Китай, допълва още Counterpoint.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска