Със стачка, започнала късно снощи в държавната железопътна компания SNCF и стачка на персонала в авиокомпанията Air France Франция днес е изправена пред "черен вторник" след дългия уикенд за католическия Великден, предаде AFP, цитирана от БТА.
Стачката в железниците ще бъде продължителна. Стачни действия ще има по два дни на всеки пет дни до края на юни. Протестите са насочени срещу премахването на специалния железничарски статут при новоназначените, условията за отваряне към конкуренцията и превръщането на компанията в дружество с ограничена отговорност, което, според синдикатите, открива пътя за бъдеща приватизация.
Правителството обаче отрича да е така. Според ръководството на държавните железници движението на влаковете снощи е било нормално, но днес стачните действия ще се усетят.
Ще се движат само всеки осми от високоскоростните влакове и всеки пети от регионалните. Влаковете към Испания, Италия и Швейцария няма да се движат. Почти нормално ще бъде движението на влаковете Талис (Thalys) към Белгия.
Всеки ден държавните железници превозват 4,5 млн. пътници и те са изправени пред сериозни проблеми.
За президента Еманюел Макрон битката също се очертава тежка. Правителството му е решено да модернизира сектора и припомня, че движението на влак във Франция излиза с 30 процента по-скъпо, отколкото другаде, което прави железниците неконкурентноспособни. Според анализатори стачката на държавните железници може да струва между 10 и 20 милиона евро на ден.
Макрон, който се ангажира с коренни промени, рискува много с реформата на държавните железници. Предишни правителства отстъпваха по този въпрос, по-специално дясното правителство през 1995 г. след масови стачни действия, парализирали страната в продължение на седмици. Макрон толкова много критикуваше застоя и страха от реформи на предшествениците си, че сега трудно ще може да увърта, без да рискува сериозни политически вреди в замяна, отбелязва AFP.
На фона на стачката в железниците персоналът на Air France, който иска увеличаване на заплатите със 6 процента, ще стачкува за четвърти път днес за малко повече от месец.
Компанията предвижда по-силни нарушения на трафика в сравнение с предишния стачен ден на 30 март и очаква 75 процента от полетите й да бъдат изпълнени. Още три стачки в Air France са предвидени за 7, 10 и 11 април. Тези стачни действия не са свързани пряко с реформите на Макрон, но ще допринесат за попълването на редиците на недоволните и засилват натиска върху правителството, изправено пред истинска социална пролет.
Вижте повече по темата в коментара на Каролин Конан от Bloomberg.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо