IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Гейминг индустрията изригна покрай пандемията, 2022 г. рекордна за сливанията и придобиванията

Консолидацията на сектора ще продължи и през следващите години, очаква управителят на Прайм Геймс Виктор Атанасов

12:14 | 05.02.23 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

През следващите години определено ще виждаме много консолидация в гейминг индустрията. Консолидацията в момента води до още консолидация. Играчи като Microsoft са с агресивен подход на разрастване и експанзия. Те търсят не само експанзия на ниво база данни от играчи, а търсят общества във връзка като конкуренция с „метавселената“, за да може да имат възможност да се разрастват натам. Все още дори не сме видели невероятни сделки в сферата на виртуалната реалност и изкуствения интелект. Sony също преминава на по-бързи обороти. Пазарът има накъде да поеме още от големите сделки. Това заяви Виктор Атанасов, управител Прайм Геймс, в предаването „UpDate“ по Bloomberg TV Bulgaria

Атанасов отбеляза, че гейминг индустрия продължава да расте.

„Феноменално е как за последните три години покрай пандемията този сектор изригна... 2022 г. беше рекордна по отношение на сливанията и придобиванията с над 127 милиарда долара и 1300 сделки. Въпреки че тези сливания са рекордни, имаше значително забавяне във второто и третото тримесечие на 2022 г… Средно големите сделки продължават да се случват с по-голям интензитет, трендът вероятно ще се запази и ще продължи нагоре“.

По думите на Атанасов Китай и САЩ са водещите страни на пазара. Той смята, че Китай ще продължи да се развива в сектора, а Европейският съюз отново ще има водеща роля по отношение на регулациите.

Гостът коментира и ситуацията в сегмента на мобилните игри на фона на данните, че разходите за тях се свиват с 5% през 2022 г. „

„Рецесията засегна и индустрията – изходът от пандемията се отразява, най-много на мобилния пазар. Не е лесно за самите разработчици, тъй като разходите за реклама нараснаха“, посочи Атанасов.

„Прогнозата е за тази година все още да няма ръст на мобилния пазар, но той сам по себе си е много голям и това няма да му се отрази пагубно в дългосрочен план“.

Той добави, че вероятно консолидацията от гиганти, които притежават много платформи, ще доведе до това кросплатформинг игрите да станат новата норма. „Потребителят иска да има един и същ достъп до играта на всичките си устройства, независимо къде се намира“, обясни гостът.

„Мобилният сегмент ще продължи да е водещ, изпреварвайки пазара на персонални компютри. Потребителите ще могат да играят с все по-сериозни заглавия пред смартфоните си“.

По думите на Атанасов положителното е, че има 26% от световното население, което играе игри. „Това е най-доходоносната развлекателна индустрия с голяма разлика вече“, коментира той.

„Има все още място за всички… Консолидацията и кросплатформингът ще засегнат големите заглавия… Това ще предостави възможност малките и средните студиа да са по-креативни, да създават нови и алтернативни проекти“.

Според госта „метавселената“ е интересна визия за бъдещето и вероятно в следствие на всички комуникации геймингът ще отиде именно натам.

„Може би "метавселената" ще се превърне в някакъв тип бъдеще за гейминга“.

Той смята, че изкуственият интелект ще влезе като инструментариум в редиците на ИТ сектора на всеки.

Атанасов сподели какви са плановете на компанията му за тази година. Сред тях е разработката на следващото заглавие – компютърна игра по стари книги-игри, издавани във Великобритания. 

Повече по темата вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на UpDate гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:14 | 05.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още