„Технико-икономическата оценка на газопровода „Южен поток“ не гарантира възвращаемостта на инвестициите, които България ще направи по проекта. Условията за управлението му също за изключително тежки“, каза в ефира на Bulgaria On Air Христо Казанджиев от Българския енергиен форум. Той допълни още, че договорът за транзит и количествата за пренос през страната ни все още не е подписан.
„Жителите на Варна и другите населени места, през които ще премине „Южен поток“, не би следвало да се притесняват, тъй като България има голям опит с преноса на природен газ. Имаме всички основания да вярваме, че операторът ще бъде отговорен“, посочи още експертът.
По думите му същественият проблем е, че страната ни няма да инкасира икономически ползи от този проект или ако има, то те ще се забавят във времето, тъй като тепърва ще се организират дейностите по постигането на заявения обем природен газ.
„Много голям обществен финансов ресурс ще бъде насочен към изграждането на„Южен поток“ , без да има изгода за България. Ще излезе изключително солено, тъй като е известно, че Русия изгражда два пъти по-скъпо линейната си техническа инфраструктура, за разлика от западни изпълнители“, посочи Казанджиев.
Според него е пресилено да се твърди, че България може да изплаща своите задължения по проекта чрез транзитните такси, защото те все още не са определени. „По-важното е, че първоначалните инвестиции трябва да се осигурят отнякъде.
Правителството увери, че разходите по това перо ще бъдат поети от кредит, осигурен от Русия. Това задължение обаче ще трябва да се обслужва, а сумата ще бъде огромна за мащабите на страната ни. Приходите на Българския енергиен холдинг и „Булгартрансгаз“ не са чак толкова големи, че да могат да покриват този заем“, посочи още Христо Казанджиев.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?