IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дъждовното време е натежало на британските потребителски разходи през февруари

Експерти твърдят, че предпазливостта на потребителите да пазаруват активно ще се запази в краткосрочен план

11:23 | 05.03.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британските потребителски разходи са се забавили през февруари, тъй като лошото време е задържало британците у дома си, показват данните от проучване във вторник, цитирано от Ройтерс. Домакинствата са пазарували предпазливо на фона на по-високите разходи за заеми и силната инфлация.

Британският консорциум за търговия на дребно (BRC) заяви, че потребителските разходи са се увеличили с 1,1% през февруари спрямо година по-рано, но като се вземе предвид инфлацията, резултатите отчитат спад. За сравнение, месец по-рано беше отчетен ръст от 1,2%.

„Тъй като много домакинства продължават да адаптират бюджетите си спрямо по-високите основни разходи, сред които и лихвите по ипотечните кредити, предпазливостта на потребителите да пазаруват активно ще се запази в краткосрочен план“, заяви Линда Елет, ръководител на отдела за потребителски пазари, свободно време и търговия на дребно в KPMG, Великобритания.

Според Елет намаленията на осигурителните вноски, които влязоха в сила през януари и за които министърът на финансите Джеръми Хънт каза, че ще подкрепят британците, не се успели да стимулират потребителските разходи.

Пролетното изявление на Хънт, който досега омаловажаваше спекулациите за големи предизборни намаления на данъците, предстои в сряда.

Отделни данни от Barclays във вторник отчетоха най-слабото увеличение на потребителските разходи от близо две години насам, отразявайки спад в разходите във физическите магазини, тъй като дъждовното време е попречило на потребителите да пазаруват.

Като цяло клиентите на Barclays са похарчили с 1,9% повече средства чрез дебитни и кредитни карти през февруари в сравнение с преди една година, най-малкото увеличение от септември 2022 г. и забавяне спрямо ръста от 2,9% през януари.

Банката обаче каза, че увереността на потребителите по отношение на второстепенните разходи е била най-висока от ноември 2021 г., а опасенията за инфлационния натиск са се смекчили до най-слабите, откакто Barclays започва да следи данните преди повече от две години.

Въпреки че много хора са се възползвали от скорошните промоции, те изглежда са се въздържали да похарчат поне част от това, което са спестили, на друго място, коментира Джак Мийнинг, главен британски икономист в Barclays.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:23 | 05.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още