Дори това да се случи, въпросът е как стоманодобивната промишленост ще оцелее предвид изоставащото търсене. Германската стоманодобивна промишленост наема около 80 хил. работници, но повечето производители са намалили производството на фона на нарастващото пренасищане, предизвикано от слабостта в автомобилния и машинния сектор на Германия. Акциите на ThyssenKrupp поевтиняват с близо 60 процента през последната година. Миналия месец няколко членове на борда на стоманодобивния филиал на ThyssenKrupp, включително бившият лидер на SPD и министър на икономиката Зигмар Габриел, подадоха оставки на фона на спор относно стратегията на ръководството за бизнеса.
Проблеми в социалдемократическото ядро
Преди няколко месеца изглеждаше, че нещата едва ли ще се влошат за SPD. На европейските избори през юни партията претърпя най-лошото си представяне на национални избори от повече от век. След това на регионалните избори в източната част на Германия партиите от цялата управляваща коалиция претърпяха крах.
Сега икономическите проблеми удрят особено силно в това, което е останало от традиционните производствени бастиони на SPD, от германската стоманодобивна страна на Запад до базата на VW в Долна Саксония. Това означава, че задачата за преобръщане на германската икономика вероятно ще падне върху дясноцентристката опозиция и Фридрих Мерц, лидер на Християндемократическия съюз (ХДС), който в момента излиза далеч пред всички други партии, според проучвания на общественото мнение.
Мерц, бивш корпоративен адвокат с тесни връзки с германския бизнес, обяви, че ще се кандидатира като основен кандидат на консерваторите, което го прави вероятния следващ канцлер.
Той работи върху платформа за връщане на добрите стари времена на германската икономика, включително чрез запазване на двигателя с вътрешно горене и чрез повишаване на производителността. „Искаме и трябва да останем индустриална страна“, каза той наскоро в Берлин.
Предвид структурните проблеми, пред които е изправена германската икономика, е малко вероятно да успее да предизвика индустриален обрат в скоро време. С други думи, крайно време е германците да преминат към следващия етап на скръб за своята някога велика икономика: приемане.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Само една жена в новото чешко правителство
Петте най-големи оръжия за "убийство на самолетоносачи" на Китай
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре