IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Проблемите на BMW и VW подчертават задълбочаването на кризата за германските марки

Очертава се битка за гаранционни разходи между BMW и Continental заради сервизната акция, причинена от неправилно работещи спирачни системи

19:10 | 11.09.24 г. 6
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германските производители на автомобили затъват все по-дълбоко в криза, която подкопава бъдещето на най-важната индустрия във водещата европейска икономика, като BMW AG предупреждава, че финансовите му резултати за 2024 г. ще бъдат засегнати от скъпоструваща сервизна акция заради проблем със спирачките, а Volkswagen AG (VW) премахва защитените клаузи за работните места в договорите със синдикатите, от които се възползват служителите на групата през последните три десетилетия, пише Bloomberg.

Цената на акциите на BMW се срина, след като компанията разкри спираловидно растящата сметка на сервизна акция, засягаща 1,5 млн. превозни средства, свързана с неизправност на спирачните системи, предоставени от Continental AG.

Междувременно VW потвърди плановете си да прекрати гаранциите за работните места в Германия, оправдавайки се със загубата на конкурентоспособност на страната.

Всичко това нанася допълнителен удар на германската икономика, която продължава да страда, откакто Русия прекъсна доставките на евтин природен газ. Производителите на автомобили в страната изпитват проблеми да напреднат в прехода към електрически превозни средства, като BMW каза, че слабото търсене в Китай представлява допълнителна заплаха за продажбите и печалбата.

Миналата седмица VW шокира работниците в Германия с планове за потенциално затваряне на фабрики в страната – първата подобна мярка в деветдесетгодишната история на компанията. Ден по-рано популистките партии в страната успяха да се представят силно на регионалните избори в Източна германия на фона на нарастващото недоволство сред избирателите срещу лявоцентристкото правителство на канцлера Олаф Шолц.

Решението за прекратяване на споразуменията за гарантиране на работното място поставя VW в продължителни сблъсъци с представителите на труда. Съкращенията в базираната във Волфсбург компания са по-трудни за прокарване, отколкото другаде. Половината от местата в надзорния съвет на VW се държат от синдикални лица, а германската провинция Долна Саксония, която притежава 20% дял в групата, често е на страната на профсъюзите.

„Трябва да доведем Volkswagen до точка, в която можем да намалим разходите в Германия до конкурентно ниво“, изтъква Гунар Килиан, представител на синдикатите в надзорния съвет на VW. Компанията трябва да може да „инвестира в нови технологии и продукти сама“, подчертава той.

Автомобилният производител, който осигурява работа на почти 300 000 души в Германия, защити плановете си за затваряне на някои заводи, като каза, че забавянето при продажбите на автомобили води до излишен капацитет.

Сега и BMW, която е сред германските индустриални лидери, се сблъсква със сериозни проблеми, свързани с доставките на спирачни системи от Continental. Автопроизводителят очаква печалбата за тази година да падне значително под отчетените миналата година 17,1 млрд. евро, като същевременно прогнозира, че оперативният му марж от автомобилния м бизнес ще бъде едва 6% в сравнение с предишно дъно от 8%.

Мащабът на корекцията в прогнозите "предполага по-сериозно влошаване" на бизнеса на BWM в Китай, коментират анализатори на Jefferies, добавяйки, че обемът на автомобилния производител там може да намалее с повече от 30% през третото тримесечие в сравнение с предходната година.

Акциите на BMW приключиха сесията във вторник с ценови спад от 8,7%, което откъсна 5 млрд. евро от пазарната оценка на концерна. Цената на книжата на Continental междувременно се понижи с 10,5%, а акциите на VW завършиха с 3,4% понижение в стойността.

Continental каза, че доставя спирачните системи и на други автомобилни компании, въпреки че само BMW засега е засегнат от проблема.

Предупреждението за печалбата от страна на BMW разкрива степента на щетите от дефектните спирачки, които доведоха до мащабна сервизна акция. Общо около 1,2 милиона автомобила са доставени на клиентите и подлежат на поправка, докато други около 320 000 са все още на склад при производителя, разкри говорител на BMW.

Проблемите представляват неуспех за компания, която се справя по-добре от някои от конкурентите си в електрификацията на гамата. BMW изпревари Tesla Inc. и оглави пазара на електрически превозни средства в Европа за първи път през юли.

BMW, която продаде 2,25 млн. автомобила през миналата година, проучва дали сервизната акция може да бъде направена чрез софтуерна актуализация или има нужда от физически корекции, добавя говорителят. Работата по поправката трябва да приключи тази година.

За Continental сервизната акция нанася още един удар на компания, която вече е обхваната от множество проблеми. Освен дълбокото преструктуриране, което води до загуба на 7000 работни места в автомобилното ѝ звено, регулаторни служители на Европейския съюз (ЕС) нахлуха в централата на концерна заради подозрения за фиксиране на цени съвместно с други производители на гуми.

Отделно Continental беше подложена на проверка заради участието си в скандала с подправяне на данните за емисиите от дизелови автомобили, като през април беше глобена със 100 млн. евро.

Според автомобилния анализатор на Bloomberg Intelligence Джилиан Дейвис, отстраняването на проблемите със спирачната система може да струва на Continental до 75 млн. евро.

BMW, която по-рано прогнозира лек спад на печалбата, каза, че сервизната акция ще доведе до допълнителни гаранционни разходи от над 100 млн. евро през третото тримесечие. Производителят посочи, че в момента оценява исковете за обезщетение срещу Continental.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:10 | 11.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

6
rate up comment 4 rate down comment 1
Tikva007
преди 3 седмици
До: Gna #3: То и *надолу* си има нива. В зависимост от това, колко дълго в Германия ще управляват коммуннетата на лудото Ленче, а те ще се командват от брюкселската зелева градина и комисарите на фондер, може да се стигне и до минус ниво *От много, та нищо, или Европа - най-големият афтърмаркет за азиатски и американски употребявани ДВГ-та*
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 1
Gna
преди 3 седмици
До: гъбко каква Хонда, какъв Стелантис бе т-ъпак такъв. Вземи погледни какво пройзвежда Китай преди да пишеш глупости. Те от Фолксваген се готвят заводи да затнарят ти ц-ървула си тръгнал друго да обясняваш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 25
гъбко
преди 3 седмици
До: Gna Навлизали са ти бръмбароиди в лейката на тебе. Honda изтегля 3млн автомобила за сервизна акция поради рядък дефект на електроника, Stelantis изтегля 1,5млн хамерикански джипа за сервизна акция по софтуерен проблем, Dongfeng изтегля 1,2млн за сервизна акция за лошо уплътнение в двигателя. Случва се, откриват възможност за дефект постфактум и подменят превантивно. Пиши си там измишльотините за имоти и ипотеки, не се упражнявай извънредно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 15 rate down comment 5
Gna
преди 3 седмици
Няма нищо страшно и нелогично. Китай и Сащ навлезнаха сериозно в пройзводството на коли и Германските концерни отстъпват. Време е Германия да поеме надолу.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 29
khao
преди 3 седмици
еййй, ако не си бяха спрели "ефффтиния" руски газ,, сега нямаше да имат проблеми със спирачките и да ги мъчат сервизни акции! ... да не забравям и зелените политики, те също дефектират спирачките. :D:D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още