Доверието в автомобилната индустрия в Германия достигна ново дъно през януари, тъй като компаниите се опасяват относно своята способност да се конкурират ефективно на международните пазари, подчертавайки предизвикателствата пред редица местни гиганти като производителите на автомобили BMW и Volkswagen и доставчика на авточасти Continental, пише Bloomberg.
Показателят за бизнес климата на института Ifo се понижи с повече от 5 пункта до минус 40,7 пункта през миналия месец. Компаниите оценяват позицията си на външните пазари като по-неблагоприятна от всякога — както в рамките на Европейския съюз (ЕС), така и извън него. Те също така са загубили значителни позиции на германския пазар, изтъква Ifo.
„Автомобилната индустрия е в криза. Тя осъзнава, че нейната конкурентна позиция е в сериозна опасност“, коментира автомобилният анализатор от Ifo Анита Вьолфл, цитирана от Bloomberg.
Настроението в германската автомобилна индустрия е помрачено от проблемите на сектора в международен план. Графика: Bloomberg
Германските автомобилни производители се сблъскват с мащабно разпродаване на акции тази седмица, което засегна и техните конкуренти от други региони заради митата на американския президент Доналд Тръмп, заплашващи да задълбочат проблемите в сектора, разтърсвайки веригата на доставки.
Налозите биха влошили вече трудната ситуация за производителите на автомобили, сблъскващи се с по-слабото търсене на ключови пазари, особено при електрическите превозни средства, и със засилващата се конкуренция от страна на китайските производители.
„Силната конкуренция от Китай, заплахите на Тръмп да наложи мита върху вноса на САЩ от ЕС в близко бъдеще и проблемите у дома оказват значителен натиск върху германската автомобилна индустрия“, подчертава Вьолфл.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 9 месеца Скоро избирах нова кола. Немската група ме отблъсна и изгуби като клиент, защото дори нямаше безплатна боя. Нямаше базов цвят дори. За всичко се искаше пари. Екстрите които исках вървяха само в пакети, в които имаше и ненужни за мен екстри. Общо взето това което исках като допълнение вървеше само с няй-високият клас обурудване. КУПИХ КИТАЕЦ. Там всички екстри са в цената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар