Ако застрахователите бързо не получат яснота относно мерките за таван на руския петрол, танкери, натоварени със суровината могат да се окажат изоставени в морето или в близост до пристанища, коментира Ройтерс, позовавайки се на свои източници. В началото на декември се очаква затягането на правилата за търговия с руския петрол от Европейския съюз и Г-7.
През септември Г-7 се разбраха за таван на цената на руския петрол и ограничението трябва да бъде въведено на 5 декември. Но само три седмици преди тази дата няма конкретика как мерките ще засегнат транспорта и логистиката на петрола. Това носи риск, ако застрахователите установят, че корабите са натоварени с руски петрол с цена над тавана, да оттеглят застраховката по време на пътуването.
Това ще означава риск за околната среда, финансови загуби и нарушена логистика и ще усложни много стратегията за ограничаване на приходите, които Русия получава, за да води войната в Украйна, разказват източниците на Ройтерс.
Според анализаторите липсата на яснота означава също и че много компании ще изчакат да видят какво ще се случи, преди да сключат нови договори за доставка, тоест намаляване на количествата петрол на пазара. Ако изоставените кораби се превърнат в твърде честа гледка, резултатът от тавана на цената ще е съвсем различен от очакванията на коалицията срещу Русия, коментират застрахователите.
В индустрията настояват собственикът на кораба да провери дали изискванията за търговията са спазени, преди да се съгласи петролът да бъде натоварен. Реално това ще изключи отговорността на застрахователите и няма да има случаи за оттегляне на застраховката по средата на пътуването.
ЕС ратифицира механизма за тавана на цената на руския петрол, предложен от Г-7, но все още има доста правни подробности, които не са известни на застрахователите.
Източник на Ройтерс от европейските институции потвърждава, че времето е твърде кратко за уточняване на всички подробности, но те трябва да бъдат съгласувани с Г-7. Джеймс О`Брайън от Държавния департамент на САЩ, който е натоварен с координацията на санкциите срещу Русия, е категоричен, че страните от Г-7 ще бъдат готови за всички детайли и технически разговори.
Експерти коментират още, че трябва да бъдат уеднаквени мерките на САЩ, Великобритания и ЕС, защото в противен случай ще има проблеми при спазването на режимите. На 5 декември например ще влезе в сила и петролното ембарго на ЕС.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната


преди 3 години До: Tikva007 а кво ще правят с техния бе глууупак? ... дадох ти шанс да се усетиш, но ти реши да затвърдиш всеобщото мение за теб!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години До: khao: щото у америка карат само коли... хахахахахахахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години До: Tikva007 щото у америка карат само дизелови коли... хахахахахахахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще останат, колкото останаха изоставени танкери с руски дизел, пътуващи за американски клиенти. Ако трябва, САЩ ще си ги отбуксират с военни кораби, но капка нефт няма да пропадне. Правилата не важат за тези, които ги налагат. Руснаците ще си гризнат част от дръвцето, но цялото ще си го хапне с много сол Европа. Такъв поне е планът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години вие представяте ли си да остане изоставен танкер в морето ??? даже и в най надрусаните ви сънища??? Ей така... екипажа ще си бие шута и ще го остави на течението, кукуууу ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар