Износът на руски петрол през морските терминали се увеличава през септември до най-високото ниво от юни насам, сочат анализи на Bloomberg, базирани на наблюдения на движението на танкерите и информация от консултантската компания Kpler, както и енергийни търговци като Vortexa. Те показаха, че износът на петрол за четириседмичния период до 6 октомври се повишава с 60 хил. барела на ден до 3,32 млн. барела дневно.
В периода 30 септември - 6 октомври обаче доставките рязко намаляват - с 370 хил. барела на ден до 3,37 млн. барела. В последната седмица на септември имаше съществен ръст (с 850 хил. барела на ден). Сега обяснението на Москва е, че влиза в рамките на ограниченията на ОПЕК+.
През лятото Русия превиши лимитите на организацията и обеща да направи по-съществени съкращения през октомври и ноември.
Намалените доставки свиха и приходите от продажбата на петрол през миналата седмица до 1,54 млрд. долара.
Данните на пристанищните агенти показват, че през седмицата са тръгнали 31 танкера, натоварени с малко над 23,5 млн. барела, което е намаление спрямо 35 танкера, натоварени с 26,1 млн. барела в последната седмица на септември.
Изчисленията на Bloomberg показват, че от началото на годината досега износът на петрол от Русия намалява с 50 хил. барела на ден, или с 1,4% спрямо същия период на 2023 година.
Основните пазари на руския петрол остават Китай, Индия и Турция. Средно 3,14 млн. барела на ден са насочени към Азия. Това е с около 3% под пика, записан през април. Китай купува по 1,31 млн. барела на ден, доставени през танкери и по 800 хил. барела на ден през тръбопроводи от Русия.
Доставките за Индия достигат 1,49 млн. барела на ден, което представлява намаление спрямо 1,53 млн. барела на ден в последната седмица на септември. Турция е единствената близка дестинация на руските петролни компании и в първата седмица на октомври е получавала по 180 хил. барела на ден, сочат още данните на Bloomberg


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп