Той обясни, че когато релсите се нагреят при над 50-60 градуса, металът може да се разшири, а това може да доведе до изменение на оста на железния път.
"Има няколко технологии, не съм забелязал в България да я правят, но в някои държави релсите се боядисват в бяло, за да се намали конвенцията, да поглъщат по-малко топлина. Намаляването на скоростта в България е класическа процедура с цел да се гарантира безопасността", обясни експертът.
По думите му при по-големи разширения заради високи температури скоростта трябва да се намали с повече. „До 20-25% от скоростта може да бъде намалена при високи температури“, уточни инж. Апелян.
Според него българските железници са далеч от швейцарската точност, но се надява поне да отговарят на средните европейски параметри. Инж. Апелян обаче е на мнение, че това едва ли ще се случи след като няма хора, които да управляват процесите, „няма стратегии, визии, няма капацитет“.
Българските пътници трябва да разберат, че "тази железница, която се управлява по този начин доста години, няма потенциала да стане нещо различно", смята той.
Експертът съветва за начало някой да започне да контролира минималните стандарти на качество, които БДЖ има.
"Никой не контролира – държавата като регулатор трябва да си влезе във функциите. Един от механизмите, по който можем да достигнем подобрение на качеството, е през конкуренцията, да се увеличат железопътните оператори, за да може този сектор да се раздвижи по някакъв начин. Не виждам скоро някакви изгледи за подобрение в тази посока", не скри песимизма си транспортният експерт.
Може ли да се подобри железопътната услуга? Какви са възможностите на Националния план за възстановяване и устойчивост да се доставят влакове? Ще се промени ли железопътният транспорт след 2024 г., когато изтича договорът на БДЖ?
Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 2 години Визия, ВИЗИЯ? Каква визия Ви гони, какво ново ще има, как се топли водата ли? Каква?.. Хората го правят с години, copy/paste от там и сте готови, нема нужда да измисляте топлата вода. Боже, Боже.... То дори и турското ЖП е вече по-добре от нашето, некаква скоростна линия строяха наскоро Истамбул-Капитан Андреево :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар