България не е инвестирала в жп транспорта, както са правили другите европейски държави, а на развитието на този вид транспорт трябва да се гледа като на бизнес модел, коментира министърът на транспорта Георги Гвоздейков пред БНР. Според него железопътния транспорт има голямо бъдеще, тъй като е един от най-екологични транспорти в света и трябва да се инвестира в него.
С обявяването на обществените поръчки за нов подвижен състав е стартиран процесът по модернизация на БДЖ, посочи той.
"Модернизацията е свързана не само със закупуването на нови влакове, а и с нова визия и нова стратегия, която ние сме започнали да работим. Няма да стане бързо, но се надяваме, че до 2026 г., когато по Плана за възстановяване и устойчивост трябва да бъдат доставени новите влакове, България да има ясна стратегия и ясен бизнес план. Досега секторът разчита изцяло на субсидията от държавата и след това спира всякаква мисъл за развитие на този продукт, т.е. предоставянето на услуга, от която държавата може да спечели", категоричен е Гвоздейков.
Министърът припомни, че България ще получи безвъзмездно милиарди по Плана за възстановяване и ако не може да реализира 15-20% печалба от този сектор, означава, че ресурсът не се управлява правилно. "Не виждам проблем в бъдеще железопътният транспорт да генерира приход, да се самоиздържа и дори да е на печалба", категоричен е той.
Започнаха реални действия за строителството на Дунав мост 3
Гвоздейков съобщи, че около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия.
Инициативата е от двете страни и започваме да работим активно, допълни още министърът. Според него проектът ще бъде реализиран, защото геополитическата обстановка в региона е катализатор за това.
Бившият концесионер на пристанище "Росенец" може да предяви претенции към българското правителство, не изключва министрът на транспорта Георги Гвоздейков. "Ние сме изпълнили закона. Към момента пристанището функционира нормално, разтоварват се танкери с петрол. Но конкретно за претенциите от страна на "Лукойл" аз не мога да отговоря. Това може би ще се решава на ниво ЕК или Европейски съд, нямам представа", допълни още той пред БНР.
Гвоздейков отхвърли и коментарите, че решенията в правителството се взимат от министъра на финансите Асен Василев, а не от премиера акад. Николай Денков. "Решенията се вземат от правителството, както е записано в Конституцията. Работим в синхрон и с Народното събрание", подчерта той.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България