Реформата в БДЖ закъснява със 70 години, положението в държавните железници е трагично. Именно тези резултати и безхаберието са причина министърът на транспорта Георги Гвоздейков да смени ръководството на БДЖ. Това обясни той по "Нова телевизия".
Министърът на транспорта обясни мотивите си да смени борда на директорите на "Холдинг БДЖ" и се извини на пътниците за трагичното положение в железниците. „Хората не заслужават това отношение. Нека от днес да ни светва червената сигнална лампа, че това не може да продължава и не бива да позволяваме това да се случва“, каза той, коментирайки случаите на драстични влакови закъснения и изоставени пътници.
„Имам подозрения за всичко, но не мога в качеството си на министър да давам такива определения“, заяви Гвоздейков на въпрос има ли корупция в БДЖ.
До края на 2026 г. планът е да приключат всички инфраструктурни проекти, така че жп транспортът да е по-бърз. "Ползваме сериозен финансов ресурс от инструменти за инвестиции и не можем да покажем резултат. Положението е трагично.…Визията ми е стартиране на модернизацията отсега", заяви той.
По думите му подвижният състав трябва да се движи с максимална скорост 160 км/ч, което ще позволи разстоянието София - Пловдив да може да се изминава за един час.
„Дистанцията от София до Бургас трябва да бъде изминато за 3,5 часа максимум. При максимална скорост 160 км/ч това е, което може да се направи и ще бъде успех. Ландшафтът не позволява по-висока скорост, подобряваме старите трасета. Където в момента се извършва ремонт, ограничението е 30 км/ч. Не търпя такова безхаберие и съм поел инициатива да започнем да подобряваме комфорта“, посочи Гвоздейков.
Той уточни, че са изпратени писма до доставчиците на подвижен състав, за да осигурят такъв, дори и втора употреба, който е сравнително ново поколение, за да се модернизира наличният.
Европрокуратурата разследва усвояването на проекти от БДЖ, проверява изпълнителите, потвърди транспортният министър по повод разследването на Европейската прокуратура отпреди дни.
По думите му „някой си затваря очите за определени критерии“. „Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и няма направено нищо“, обясни ситуацията министърът.
Министърът коментира и казуса със закъснелите полети на Wizz Air, които оставиха стотици пътници по летищата това лято. Той каза, че е възложил проверка чрез Гражданска въздухоплавателна администрация, а мерки вече са предприети, предстоят и санкции. "Не сме налагали контрол, защото досега така е било изгодно, но след смяната на ръководството нещата се промениха", обясни той.
По темата за въздушна спешна помощ Гвоздейков отново повтори, че първият хеликоптер трябва да е наличен около 15 декември тази година. „В началото на септември на обучение заминават първата група от пилоти и инженери. В края на годината трябва да имаме лицензиран авиационен оператор и през януари 2024 г. да можем да извършваме медицинска услуга. През 2026 г. цялата страна трябва да разполага с въздушна медицинска помощ", посочи Гвоздейков.
Във връзка с новите санкци по пътищата министърът каза, че трябва да се покаже на обществото, че за нарушителите има безкомпромисни санкции. Подкрепям отнемането на автомобили на пияни и дрогирани шофьори. Аз съм "за" строги наказания, за да има дисциплина, а това е и превенция",каза транспортният министър.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
преди 2 години Аха, кражбите започвали веднага. Както при магистрала Хемус. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Актуализирана тригодишна бюджетна прогноза за 2023 - 2025.Руската държавна железопътна компания РЖД, която имаше намерения да участва в приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" не е сред кандидатите, купили документи във втория конкурс.https://***.***/bg/a/view/Himimport-i-Purva-investicionna-v-bitka-za-BDJ-14903 отговор Сигнализирай за неуместен коментар