Нискоемисионната зона (НЕЗ) за автомобили в София влиза в сила от 1 декември с разширен обхват, който налага ограничаване на движението на моторни превозни средства от първа и от втора екогрупа. Забраната за влизане в центъра на столицата ще важи в периода на зимните месеци – от 1 декември 2024 г. до 28 февруари 2025 г. Тя беше приета с решение на Столичния общински съвет в края на 2022 г.
Зоната с ограничения Малък ринг обхваща територията между булевардите “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и ул. “Опълченска”. Граничните булеварди не са част от зоната и преминаването по тях на всички превозни средства е позволено без ограничение, а указателни табели ще помагат на шофьорите да се ориентират в движение, съобщава Столична община.
Забраната няма да важи за автомобили, чиито собственици са с постоянен адрес в зоната или са лица с увреждания, които притежават карта за преференциално паркиране, издадена от Столична община или от друга община в България.
Спазването на ограниченията ще се контролира с камери, разположени на външните точки на Малкия ринг, и специализиран софтуер, който автоматично ще извършва проверка в съответните бази данни, за да се установи екологичната група и собствеността на всеки автомобил. Актовете за нарушения ще се издават от Столичния инспекторат, а глобите започват от 50 лева за физически лица или имуществена санкция в размер от 200 лв.
В София има изградени пет буферни паркинга на спирки на метрото, където може да се използва услугата „паркирай и пътувай“. Паркингите са при метростанциите „Джеймс Баучер“, „Цариградско шосе“, „Васил Левски“ и два при метростанция „Бели Дунав“.
Действията на Столичната община целят да се подобри качеството на атмосферния въздух в София.Нискоемисионната зона в столицата е една от близо 400 в Европа, като до 2025 г. се очаква броят им да надмине 500.


България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
16 души са ранени във "войната" по пътищата за последното денонощие
Сретен Йосич излезе от затвора
Равносметката след снощните протести: Десетки хиляди излязоха в редица градове у нас и чужбина
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Мексико въвежда мита до 50% за китайски и азиатски стоки
Любители на ракията опитаха премиум напитки на най-големия фестивал в София
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Земетресение от 4,9 по Рихтер в турския град Съндъргъ
Ивелин Михайлов: Хората не искат повече да се продължава така
Бъчварова: В момента живеем в политически земетръс, изходът е избори
Голяма скала падна на пътя Банско - Гоце Делчев, спря движението
преди 1 година Какви хора живеят в центъра, та за тях трябва да има чист въздух, а за другите се полага всичките стари тенекии да минават през техните улици? Или забраняват замърсяващите коли или спират тормоза. Като се има предвид, че старите коли са маломощни, те често замърсяват по абс. стойност по-малко от мощните съвременни джипове, които често са и на "инвалиди". Поредната недомислена дивотия. Във Франция колите на газ имат абсолютно предимство. В България дори не им правят отстъпка от данъка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Добра новина! отговор Сигнализирай за неуместен коментар